Side 1 av 1
Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 23 jul 2008, 15:37
av Marius N997
Jeg har fått et litt kjedelig problem. For en tid siden startet jeg bilen og kjørte avsted. Ved første pådrag merket jeg at bilen ikke dro som den vanligvis gjør. Sjekket måleren og så at den var tilbake på grunnladetrykk. Lader vanlligvis 1.2-ish bar. Har byttet MV til ingen nytte. Har også gått over sikringer. Hva kan være feil her? Står litt fast...
Marius
Saab 9000 CS 2.3T 1994
Re: Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 23 jul 2008, 15:45
av Paradigm N558
Har du TCS?
Sjekk vakumslangene!

Re: Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 23 jul 2008, 15:47
av Marius N997
Har ikke TCS. Hvilke vakumslanger tenker du på? fra MV?
Re: Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 23 jul 2008, 16:07
av Tor N12
Sjekk alle vacumslangene samt avlastningsventilen... sjekk også for sikkerhets skyld at ikke bremselysene lyser konstant da vil bilen gå på grunnladetrykk. Du kan også kaste et blikk på wastegatestaget og se etter at det ikke har ramlet av.
Om alt dette er i orden så kan du ha vært så uheldig at du har blåst utgangen å Trionicboksen som styrer MV'n, da vil det ikke hjelpe at du skifter ventil, i verste fall så ødelegger du også den nye ventilen.
Re: Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 11 sep 2008, 16:27
av Marius N997
Nå har jeg ohma begge ventilene og den gamle måler feil. Vil det si at jeg har gåen MOSFET i trionic-boksen? MTP3055? Fant den ikke på Elfa. Kan evt lodde over den fra gamleboksen da, men er greit å ha en boks i reserve

Re: Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 11 sep 2008, 18:29
av Ronny_N169
Denne fra Elfa skal visstnok passe bra, men jeg har ikke prøvd selv.
Re: Turbotrykk (Steg 1)
Lagt inn: 11 sep 2008, 19:01
av Tor N12
Marius N997 skrev:Nå har jeg ohma begge ventilene og den gamle måler feil. Vil det si at jeg har gåen MOSFET i trionic-boksen? MTP3055? Fant den ikke på Elfa. Kan evt lodde over den fra gamleboksen da, men er greit å ha en boks i reserve

Det er jo ikke sikkert at boksen er ødelagt, mål opp drivstegene så ser du.