Side 1 av 1
Minner fra Vålerbanen :/ (Modemadvarsel)
Lagt inn: 22 mai 2004, 23:55
av Morten N106
Lagt inn: 23 mai 2004, 12:29
av ArntR N315
fortell fortell... omså lyg
ka skjedde??

Lagt inn: 23 mai 2004, 12:55
av Morten N106
ArntR. skrev:fortell fortell... omså lyg
ka skjedde??

Vil du ha den tøffe versjonen, der jeg blåser toppen i ett hav av røyk og flammer på langsiden i ca 250km/t etter å ha kjørt forbi en Supra og 4 Cosworther?
Eller den noe kjedeligere versjonen der den dør helt plutselig mens vi står på tomgang i kø og venter på å komme inn på området, og blir helt umulig å få liv i igjen?
Bilen står nå på Hamar, så jeg får forhåpentligvis hentet den til Gjøvik igjen i morra.
Den får ihvertfall gnist, men bensinpumpa starter ikke når man slår på tenningen. Men derimot med en ledning rett fra pluss på batteriet og inn på sikringen til pumpa i sikringsboksen så hører du pumpa begynner å summe, men den starter allikevel ikke.
Tips tas imot med takk!!

Lagt inn: 23 mai 2004, 13:44
av Kongerud
Har hatt akkurat samme problemet, til og med tre ganger på min 85 T16. Da var det rett og slett en løs kontakt inn på sikringsboksen som var årsaken mener jeg og huske. Det var i alle fall en liten fille ting, men 2000 kr kostet det å fikse den på verksted!!
Lykke til... Føler med deg...
Lagt inn: 23 mai 2004, 18:00
av Kongpetrus
Det var ergelig, Morten.
Håper du ellers fikk glede av stevnet.
Min forrige og900 fikk lignende stopp. Tok da å koblet en ledning i sikringsboksen som gjorde at bensinpumpa fikk konstant strøm. (Snakker da om bensinpumpereleet som hadde tatt kvelden.) Dette er relativt dyrt hos Saab ( ca 1500,-). Kjøpte et lignende relee hos Biltema (for midlertidig bruk) og fikk en kar til å reparere det gamle releet mitt. Går ennå i bilen til den nye eieren. (Den vi lakka gul, hvis du fikk med deg det.).
Er ikke helt sikker på hvordan vi koblet ledningen, men det var fra den ene siden til den andre. Ta ut bensinpumpereleet og prøv deg frem. (Det skal inn på der hvor det allerede sitter pinner fra releet, så det blir ikke så mange forsøk. Du hører jo nå den begyner å summe).
Lagt inn: 23 mai 2004, 18:49
av Hjelle, N6
Som enkelte har vore innpå er sikringsboksa i 900 littegranne "fishy", med litt lause kontakter vert det varmgong, ting smeltar og dermed vert kontakta so som so.
So eg vil anbefale deg å løyse ifrå sikringsboksa å gå over alle tilkoplingspunkta (kanskje fysst den som du har problem med for å få evt. inspirasjon til å fortsette arbeidet), sidan pumpa går når du har direktekopling til batteriet.
Er ihvertfall verdt eit forsøk, då andre har vore plaga med sikringsboksa, eit søk i forumet her vil vel kanskje vise kva eksakt problemet var.
Lagt inn: 23 mai 2004, 19:30
av Jon Magnus N251
hiver på mine egne minner fra våler, disse er nok litt mer positive.
jeg stod på området til Gatebil Vestnes.
syns det var skuffende få og900 på utstillingen... jeg, petter og en hvit cab (børre n17?)
håper på bedre oppmøte på rudskogen!

Lagt inn: 23 mai 2004, 20:41
av Børre N17
TurboTaf skrev:hiver på mine egne minner fra våler, disse er nok litt mer positive.
jeg stod på området til Gatebil Vestnes.
syns det var skuffende få og900 på utstillingen... jeg, petter og en hvit cab (børre n17?)
håper på bedre oppmøte på rudskogen!
Det var du som stod der ja.. Så bakluka, men fikk ikke rota meg bortover.. Var det du som måtte tape på igjen skilta?
Kristian N70 var der med ogcabben sin også..
Lagt inn: 23 mai 2004, 21:03
av Rune N35
Et lite tips Morten, prøv å bytt bensinfilteret. Koster 301,- på Saab, symptomene dine høres ut som mine! Pumpa starta en gang i skuddåret, men etter at bilen hadde stått ei uke så starta den og gikk fint et par dager før den var helt umulig å få liv i igjen. Filteret var vel så tett at pumpa ikke orka å starte..eller.no. Har ihvertfall gått helt fint etter jeg bytta det.
Lagt inn: 23 mai 2004, 21:30
av Jon Magnus N251
Børre N17 skrev:
Det var du som stod der ja.. Så bakluka, men fikk ikke rota meg bortover.. Var det du som måtte tape på igjen skilta?
Kristian N70 var der med ogcabben sin også..
det var no kompisen min med 240 FT som måtte tape på igjen skilta, men det var jeg som var borte å leverte den tilbake ja...
ble foresten litt sjalu på motorrommet ditt

Lagt inn: 27 mai 2004, 17:02
av Morten N106
Da lever den igjen
jeg innså nederlaget og satte den rett inn på verkstedet til en venn av faderen som har vært endel borti Saab.
Det var jeg vel egentlig litt glad for nå, det viste seg at det var et mer eller mindre usynlig kabelbrudd ut ifra motorstyringen(?) under dashboardet på høyresida som forårsaket det.
Tenker jeg hadde funnet den feilen ganske kjapt selv .....

Lagt inn: 27 mai 2004, 18:18
av Øystein Strøm N141
Morten N106 skrev:Da lever den igjen
jeg innså nederlaget og satte den rett inn på verkstedet til en venn av faderen som har vært endel borti Saab.
Det var jeg vel egentlig litt glad for nå, det viste seg at det var et mer eller mindre usynlig kabelbrudd ut ifra motorstyringen(?) under dashboardet på høyresida som forårsaket det.
Tenker jeg hadde funnet den feilen ganske kjapt selv .....

Ja, hehe
