Side 1 av 1

SaaB 900 T16

Lagt inn: 10 nov 2008, 18:25
av fubu81
Ny på forumet, saaben min er litt rar, akselerasjonen varierer voldsomt etr forhold virker det som . Den drar som bare fy opp til 130-140, deretter er det som om den mister litt piffen. dette skjer også under vanlig akselerasjon opp til 100 for å sette ett tall. kan dette være tegn på at turboen begynner å bli slitt? det ryker ikkenoe spesielt av den på tomgang eller...

noen ganger er den råsprek, andre ganger er det som om ikke turboen er med, ligger jeg å har ladetrykket midt på gulefeltet på målern, suser å plystrer turboen, gir mere gass så blir det stillt på den plystrelyden :S

mine kjennskaper til saab er ikek store , så alle tips mottas med takk . har tenkt tanken på å slenge på en annen turbo, men noen som vet hva slags turbo som passer på? ute n noe modding av rør å slikt? gjerne noe som gir mere pulver :-)

Eller andre triks for å få mere ut av motoren, er en 1985 mod :-)

Hilsen Lars

Re: SaaB 900 T16

Lagt inn: 11 nov 2008, 00:11
av Rambraut N1491
Høres ut som tenningsbank for min del..

Re: SaaB 900 T16

Lagt inn: 11 nov 2008, 23:28
av fubu81
Har fått seg ny rotor,lokk, mangler plugger endada :P skal prøve med det , virker nesten som om den går i sånn sikkerhets preogram noenganger , liksom ikke gir fullt.. om ikke er det veldi late 175 hester

Re: SaaB 900 T16

Lagt inn: 11 nov 2008, 23:37
av Ingvar N629
Sjekk at tenningsforskyvinga fungerer som den skal hver gang, det styres av trykklokka på fordeleren. Om tenninga ikke forskyves ved trykk, så vil du få tenningsbank, og APC-systemet vil senke ladetrykket.

Re: SaaB 900 T16

Lagt inn: 12 nov 2008, 16:55
av Pål N526
Ingvar N629 skrev:Sjekk at tenningsforskyvinga fungerer som den skal hver gang, det styres av trykklokka på fordeleren. Om tenninga ikke forskyves ved trykk, så vil du få tenningsbank, og APC-systemet vil senke ladetrykket.
Dette Ingvar sier kan jeg personelig skrive under på at det skaper problemer 8)

sjekk denne ved å trykk/vacuum sette den samtidig som du måler tenning på bilen. Min fungerte ypperlig, så hang den seg opp, så virka den så hang den seg opp. Veldig periodisk med andre ord. Gå over kabel til knock sensor da denne også kan fororsake problemer. er veldig viktig at kontaktene er rene og uten fukt!

Sjekk også slanger som går inn på trykksensor.