Side 1 av 1
registerkjede 91mod 900i 16v
Lagt inn: 21 mar 2009, 13:43
av olnorha
registerkjeden på min 900i 16v slitnet i går kammakslingene er ikke knekt. kann ventilene vere skadet
Re: registerkjede 91mod 900i 16v
Lagt inn: 21 mar 2009, 14:03
av Saabotøren N1544
Hvis registerkjedet røk mens bilen var i bruk så er det en viss sjanse for at noen av ventilene er skadet ja, da det normalt sett ikke er tilstrekkelig klaring mellom stempel og ventil i åpen tilstand.
Mvh Levi
Re: registerkjede 91mod 900i 16v
Lagt inn: 21 mar 2009, 15:27
av olnorha
de enkleste er vell og kjøpe ein brukt motor??
Re: registerkjede 91mod 900i 16v
Lagt inn: 21 mar 2009, 16:54
av Haaka
olnorha skrev:de enkleste er vell og kjøpe ein brukt motor??
Japp er nok det..
Hadde det vært en litt nyere motor, og dyrere å få tak i, ville jeg anbefalt deg å rive topplokket og konstatere skadeomfang. Kan også godt være du må bytte stempler, råder og kanskje komplett topplokk, litt ettersom når registeret har røket, høyt/lavt turtall, varm eller kald motor.. Men du får like lett tak i, og like billig, en komplett motor som alt av evt. smådeler du kanskje trenger..
Kjøper du en komplett motor med kompresjonstest vet du at den går, og slipper å dele register, topp og alt, som reduserer arbeidsmengden med 50% ved å kun demont.mont komplett motor inn og ut av bil..
Men har du tid, og kanskje har noen deler på lager selv, kan du da like gjerne sjekke hva som skulle til for en alternativ reparasjon.. Kan jo være, om mulig, enda billigere..

Re: registerkjede 91mod 900i 16v
Lagt inn: 21 mar 2009, 19:08
av vegard N879
Hiv inn en T16 motor

Re: registerkjede 91mod 900i 16v
Lagt inn: 22 mar 2009, 11:30
av olnorha
har en brukt motor på hånd til 2500.- alt virker og ca 200 på telleren ca 10 timer tur-retur og kjøre for og hente den