Side 1 av 1

avlastnings ventil

Lagt inn: 09 jul 2004, 18:37
av gjest
Er det noen som har bilde av hvor dem har satt dumpen hen? på Saab 900 Turbo 8v, så jeg kan få noen ideer..

og en ting til.. bilen min er vist orginalt senka, noen som evt vet hvor mye den er senka?

Lagt inn: 09 jul 2004, 19:11
av Glenn N101
Hvis den er orginalt senket, har du vel en slik Saab Vägholdningsats.
Jeg mener den senker 3cm, dere får rette meg hvis jeg tar feil.

Lagt inn: 09 jul 2004, 19:20
av Rune N35
Har du intercooler så setter du dumpen på det røret fra ic'n til innsuget, bare å sveise på en avgreiner der. eller så gjør du det samme på røret mellom turbo og innsug.. Men sett den nærmere innsuget enn turboen!
For dumplyd-kåte folk fins det jo fordeler ved K-jet! :wink:

husk å plugge hølet til org avlastn. ventil...noen 8v har ikke slik originalt, men min hadde fått ettermontert på Saab rett etter levering..var en -85:a.

Lagt inn: 09 jul 2004, 21:26
av Lars_N289
Kva er eigentlig forskjellen på den resirkulerande ventilen til saab, og ein dumåventil som går ut i det frie? Den orginale sug vel inn når motoren går på tomgang også, eller? Tenkte å la min orginale ventil gå ut i det "frie", men då sug den jo falsk luft. Mulig eg må ha ein einvegsventil. Nokon som har gjort dette?

Lagt inn: 10 jul 2004, 09:57
av Hjelle, N6
Orginal senk er vel 15mm, om ikkje det er fleire versjonar ute og går. Min 900 hadde visstnok sportsunderstell, og der stemde 15mm bra når eg kontrollmålte før og etter eg konterte Lesjöfors. Bilen vart ca. 10mm lavare med Lesjöfors, sidan dei skal senke rundt 25mm frå ein standard 900 får eg på min reknemåte det til at dei fjørene som var på bilen orginalt senka 15mm.

Lagt inn: 12 jul 2004, 20:12
av Jon Magnus N251
sjekk hjemmesida mi for å se hvordan jeg har montert dumpen på min t8 :wink:

Lagt inn: 12 jul 2004, 21:35
av Justice
På min er det aluminiums rør der, noen som sveiser aluminium for en billig penge :) ? som ikke bor så langt unna Oslo...

Lagt inn: 13 jul 2004, 13:57
av Glenn N101
Hjelle, N6 skrev:Orginal senk er vel 15mm, om ikkje det er fleire versjonar ute og går. Min 900 hadde visstnok sportsunderstell, og der stemde 15mm bra når eg kontrollmålte før og etter eg konterte Lesjöfors. Bilen vart ca. 10mm lavare med Lesjöfors, sidan dei skal senke rundt 25mm frå ein standard 900 får eg på min reknemåte det til at dei fjørene som var på bilen orginalt senka 15mm.
Ok da tok jeg nok feil :oops: