Heisann!
Jeg har i den siste tiden vært plaget med at bilen ikke starter så lett som den bør. Når jeg vrir om tenningen, må startmotoren av og til snurre i 7-8 sekunder før bilen starter opp. Han starter alltid, men det virker som om det er totalt random om når bilen tenner. Temperatur har ingenting å si heller. For meg virker det som om det er noe galt med en eller annen termostat som regulerer blandingen til bilen. Altså at autochoken ikke fungerer som den skal. Men jeg har lite peil på så moderne bil som denne Saaben:P
Det kjipe er at jeg har hatt bilen på verksted, men de finner ingen feilkoder, har byttet veivakselgiver og sjekket dysene. Alt ser bra ut der. Så neste steg er jo å begynne step by step, og feilsøke.
Dette blir dyrt, så er det noen som har vært borti noe av det samme, eller har forslag på hva annet det kan være?
Bilen jeg har er forøvrig en 99mod 9-3 SE 185hk T5.
Startproblemer
Moderator: Moderatorer
Startproblemer
Saab 9-3 2.0T SE 99 ' <3
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Startproblemer
Er den bedre med full tank? Det sitter en enveisventil ved pumpa som kan gi slike symptomer. Prøv å skru nøkkelen til tenning på uten å starte, vent i 5 sekunder og prød da å start. Dersom den starter raskere da så tipper jeg ventilen.
Det kan også være at bensinpumpa begynner å bli dårlig.
Det kan også være at bensinpumpa begynner å bli dårlig.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan