T16 ladetrykk steg 2

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av taa » 17 jul 2009, 06:26

Hei, er det noen som vet hvilket ladetrykk den skal ha med steg 2?

Hilsen TAA

40039815/taa@hoegh.com

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av Børre N17 » 17 jul 2009, 06:38

Bil, motorstørrelse, årsmodell og trimleverandør? Ganske viktig info om noen skal kunne hjelpe deg, ref forumets regler.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av taa » 17 jul 2009, 18:54

Hei, beklager: 900 Aero (T16) 1986 Speedparts steg 2

Hilsen TAA

40039815/taa@hoegh.com

Larisss
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 700
Registrert: 13 feb 2007, 23:27
Medlemsnummer: N996
Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
Sted: Nordland (Br.sund)

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av Larisss » 18 jul 2009, 01:46

1 til 1.1Bar var det ihvertfall på min T16 med steg 2.
- Lurer på dette før?
Saab 9-5 Aero, 2001mod

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av taa » 18 jul 2009, 05:08

Den har begynt å lade mer i det røde og fikk i går koblet opp en måler med gradering og fikk lest av 1.4..
Kan bevege på wastgaten men vet ikke om den virker. Er vel også noen trykk senorer i systemet som skal regulere dette?
Er redd for tenningsbank og havari og det er slitsomt å måtte følge med måleren hele tiden.

Hilsen TAA

40039815/taa@hoegh.com

Larisss
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 700
Registrert: 13 feb 2007, 23:27
Medlemsnummer: N996
Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
Sted: Nordland (Br.sund)

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av Larisss » 18 jul 2009, 14:52

jeg regner med det er APC på den bilen?
sjekk GLT (grunnladetrykket), koble av sikringen til APC og se hva den lader da, skal ikke lade mere/mindre enn 0.4-0.45Bar.
Saab 9-5 Aero, 2001mod

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av taa » 10 aug 2009, 06:29

Hei, tok ut sikringen og den lader ca. 0.5. Det er vel ikke langt unna normalt?

Hilsen TAA

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av Frode N073 » 10 aug 2009, 09:03

taa skrev:Hei, tok ut sikringen og den lader ca. 0.5. Det er vel ikke langt unna normalt?

Hilsen TAA
meine det e 0,45 bar som e korrekt. kan virka som om det e magnetventilen ellår wastegate ventilen som trøble for deg. evt ein av slangane som går mellom de.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Re: T16 ladetrykk steg 2

Legg inn av taa » 10 aug 2009, 15:52

Takk da skal jeg prøve å måle ut magnetvetilen først.

Hilsen Tore

Svar