Side 1 av 1
sliping av veiv, ng900 2.0i
Lagt inn: 17 aug 2009, 18:33
av Edward N812
har fått et oppdrag av en type. han sier han skal få slipt veiva si, etter at han kjørte bilen tom for olje som et resultat av knust bånnpanne.
jobben blir jo ikke no problem, og skal selvsagt sende avgårde veiva til sliping, og bytte veivlager og alt som hører med. MEN, jeg har ikke vært borti dette med sliping av veiv før, kan man sette på originale veivlagre etter det? tenker på om det forsvinner mye eller lite gods.
jeg bare gjør som jeg blir bedt om, heldigvis. synes nesten det er litt rart at typen har knust bånnpanna, kjørt motor tom for olje, kjørte rett og slett til det ikke ville gå mer, og eneste diagnosen er at den trenger sliping av veiva... hmmmm
Re: sliping av veiv, ng900 2.0i
Lagt inn: 17 aug 2009, 20:00
av doo-kie
Kommer vel helt ann på hvor mye de må slipe den! Dette å du spørre de som sliper dem om og måle den. Du må selvsakt prøvemontere lagerskålene. Sjekk at du har rett linje at de ikke må linjebores.
Men at han har knusk bunnpanna, må da være at han har truffet noe i veibanen slik at olja har runnet ut??
Eller er den knust av motorhavariet? da må det nesten vere en rådelagerbukk som har slitt seg og kommet ut.
Re: sliping av veiv, ng900 2.0i
Lagt inn: 17 aug 2009, 20:05
av Edward N812
doo-kie skrev:Kommer vel helt ann på hvor mye de må slipe den! Dette å du spørre de som sliper dem om og måle den. Du må selvsakt prøvemontere lagerskålene. Sjekk at du har rett linje at de ikke må linjebores.
Men at han har knusk bunnpanna, må da være at han har truffet noe i veibanen slik at olja har runnet ut??
Eller er den knust av motorhavariet? da må det nesten vere en rådelagerbukk som har slitt seg og kommet ut.
ja, er fordi olja har rent ut at "havariet" har skjedd. jaja, får håpe for hans del at det stemmer da, at ikke sylindre har begynt å varmskjære seg eller noe også.
Re: sliping av veiv, ng900 2.0i
Lagt inn: 17 aug 2009, 21:41
av Vegars
Ville prøvd å fått tak i en byttemotor jeg!
Sikkert noen på forumet som har en liggende...
Sikkert billiger det, og heller ikke så mye mer arbeid tenker jeg!
Re: sliping av veiv, ng900 2.0i
Lagt inn: 17 aug 2009, 22:11
av Ingvar N629
Eller veiv... veiv til 2,0 kortmotor har iallfall vi overskudd av...
Re: sliping av veiv, ng900 2.0i
Lagt inn: 17 aug 2009, 22:21
av Edward N812
så dette er i utgangspunktet en vanlig kortmotor? hmmmm. kan jeg jo også lufte for typen.
spørsmålet er om jeg kommer til å synes det er så drittjobb at det ikke er verdt den ekstra belønninga for det ekstra arbeidet (kontra motorbytte

)