Kjøpsråd 900 2.0T

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
BioKen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 174
Registrert: 17 apr 2009, 09:24
Bil: 9-3 Biopower

Kjøpsråd 900 2.0T

Legg inn av BioKen » 29 aug 2009, 08:53

Vurdere å handle på meg en Saab til, da en 900 2.0T muligens cab.

Ser for meg at det blir rundt 95-97 modeller jeg ser på. Og i etterkant regner jeg med å kjøre den til Maptun for ett steg 4. I den forbindelse ønsker jeg litt feedback fra dere på hva jeg bør se etter når jeg er ute og skal kjøpe. slitasje, rust osv...

Blir byttet endel i forbindelse med tuningen så disse slitedelene kan jeg se bort fra:
JT 3" helsats med racekat NG900/9-3
MHI TD04HL-19T #6
Vatten-/oljerörsats TD04 T5
Intercooler 900/9-3
slangsats crossflow (Blå) TD04
Högprestanda bränslepump
Spridare 465 cc
3 bars MAP-sensor med adapter
Kopplingssats Viggen
Inlopprör GTBB-aggregat T5
Saab 9-3 Biopower "Aero-look"
http://www.garaget.org/bioken
Saab NG900 2.0T Coupe

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: Kjøpsråd 900 2.0T

Legg inn av Henrik N449 » 29 aug 2009, 09:07

Rust i det tynne klemme-blekket rundt dører og bakluke, spesielt ned mot kanaler og fanger. Vær ellers obs på farge på eksos mtp turboens tilstand. 3 dørsmodellen har tyngre dører, og hengslene blir slitt.
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Kjøpsråd 900 2.0T

Legg inn av Edward N812 » 29 aug 2009, 09:58

fukt i bagasjerommet!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Kjøpsråd 900 2.0T

Legg inn av Ingvar N629 » 29 aug 2009, 18:46

Om du skal ha en slik bil så har du en jobb å gjøre mtp understell, spesielt om du skal ha den brukbar med den effekten du prater om. Da kan du også se bort fra slitasje på dempere og foringer :wink: Lista over ting å gjøre med det understellet er forøvrig lenger enn det...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Kjøpsråd 900 2.0T

Legg inn av Aleks_ » 30 aug 2009, 16:24

Søk, det har vært oppe før :wink:

Rust kommer ofte på dører og bakluke.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Svar