Side 1 av 1

9000 fra 87,for gammel for å trimmes?

Lagt inn: 14 sep 2009, 20:20
av turbo87
Har en 9000 turbo med 180 hk ,og kjører stort sett forbi alle vanlige biler.

Er en 22 år gammel bil for gammel til å trimmes moderat? Tenkte meg bare ca 200 hk,senking og stivere fjærer.Effektanlegg kanskje? Fete 17" felger og dekk.Dette må bli til sommeren,for først må rusta sveises.

Har automat,bør jeg bruke 2,3 eller D ved rask forbikjøring? Står i hefte at jeg kan bruke kick-down,men i hvilket gir? (D?)

Hatt bilen bare en uke,men har nok råkjørt allerede.(over 130)(Er en gutt i kroppen til en 50 åring)

Re: 9000 fra 87,for gammel for å trimmes?

Lagt inn: 14 sep 2009, 20:31
av Andrew N1328
Trim vil nok nesten alltid korte ned levetida på en motor, men er du flink med service/oljeskift så hjelper det jo veldig, men alt i alt er det avhengig av hvordan du kjører den... Vil aldri si at en bil er for gammel for å trimmes :p

Kick-Down er en funksjon i automat-kassene hvor det blir giret ned og gitt full-gass ved å "klamp'en i bånn", denne funksjonen er nok kun i D

Re: 9000 fra 87,for gammel for å trimmes?

Lagt inn: 14 sep 2009, 23:38
av Runar N403
Hei!
Jeg har en M88 9000t som har gått 380kkm og siste 100 med trim (ca 200 hk). Har bytta turbo en gang, men den var gåen før jeg putta inn trim. Har og bytta drivknuter. Ellers har jeg ikke bytta noe spes som har med høy effekt å gjøre. Har prøvd å bytte olje hver 5-6000 km og tatt en motorrens innimellom. Skal nevnes at jeg har fått en liten olje lekkasje nå i det siste, men har ikke sett så nøye etter hvor det kommer fra. Dette er forresten med manuell kasse!

Mvh Runar

Re: 9000 fra 87,for gammel for å trimmes?

Lagt inn: 15 sep 2009, 11:29
av Ronny_N169
Motoren trenger du nok ikke bekymre deg for, i normale tilfeller. Det er verre med automatkassa, som ikke er spesiellt bra på disse modellene, når det gjelder høyere effektuttak.