Pakningsbytte på primærkåpe/motorfeste og900
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Pakningsbytte på primærkåpe/motorfeste og900
Måtte bytte det fremre motorfeste på motoren min i forbindelse med girkassbytte. Dermed må jeg sette på en ny pakning. Er det bare å sette på pakningen å stramme til, eller skal man bruke noe slags tetningsmiddel i tillegg?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Pakningsbytte på primærkåpe/motorfeste og900
Du kan alltids legge litt sillikon rundt primærkåpa. Men jeg mente sist gang jeg så på dette at det gikk an å bruke begge typer feste på kåpene, det trengs bare litt triksing for å få det til? Det skal sies at jeg har to forskjellige kasser hvorav en har hydraulisk feste og en har "vanlig", så det kan også være meg som blander litt...HansWF skrev:Måtte bytte det fremre motorfeste på motoren min i forbindelse med girkassbytte. Dermed må jeg sette på en ny pakning. Er det bare å sette på pakningen å stramme til, eller skal man bruke noe slags tetningsmiddel i tillegg?
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Re: Pakningsbytte på primærkåpe/motorfeste og900
Ok, det er jo sikkert greit å legge på litt uansett. Jeg har hydrauliske fester på bilen, mens på byttekassen var det ett vanlig feste. Ser ut for meg som om man må bytte hele lokket, men jeg har ikke sett så nøye på det da.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Pakningsbytte på primærkåpe/motorfeste og900
Om du bruker den typen pakning som scantech lager, så er det bare å finne fram silikon. Blir aldri tett.
Finnes forresten minst to forskjellige typer lokk.
Finnes forresten minst to forskjellige typer lokk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan