Hei. Har en SAAB 9-3 Sport Combi Jubileumutgave 2007. (Har nettopp overtatt den for ca. 1,5 mnd siden.)
Den har motorvarmer og kupovarmer.
Hirsch tunet..
I begynnelsen lå den på et forbruk (by) på ca. 08-0,85.
Nå ligger den imidlertid på 1,1-1,2.
Lurer på om det har noe med motorvarmeren.
Ser den kommer på automatisk når bilen er kald ...men når jeg ankommer jobb 30 min senere så er den fremdeles på!
Når skal den gå av...?
1,1 liter virker noe i overkant........mener at den gikk på 0,8 i begynnelsen.
Noen som har noen erfaringer her ?
Saab 9.3 Sport Combi 2007 - Bensinforbruk
Moderator: Moderatorer
Re: Saab 9.3 Sport Combi 2007 - Bensinforbruk
Du skriver ikke hvilken motor det er, men har en 2008 Biopower SC som gjør 1 til 1.2 per mil på E85 og 0,8 - 0,9 på vanlig 99 oktan ved blandet kjøring.
Lenge siden du har hatt service? - min bruker mindre etter mellomservice for så å gå opp gradvis.
Maptuned
Lenge siden du har hatt service? - min bruker mindre etter mellomservice for så å gå opp gradvis.
Maptuned
Re: Saab 9.3 Sport Combi 2007 - Bensinforbruk
Motor ....selvfølgelig. Jeg har en 1,9 TiD (Hirschtunet til 149 HK)
1,1 l er mye....her må det være noe gale...i begynnelsen lå den på ca. 0,8
Kan det ha sammenheng med motorvarmeren (bruker disel) som slå inn for å heve temperarturen når man kjører ?
1,1 l er mye....her må det være noe gale...i begynnelsen lå den på ca. 0,8
Kan det ha sammenheng med motorvarmeren (bruker disel) som slå inn for å heve temperarturen når man kjører ?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab 9.3 Sport Combi 2007 - Bensinforbruk
Hehe det står bensinforbruk i tittelen...
Ja, varmeren bruker diesel og gjør sitt for forbruket. Så kommer type kjøring, kaldstarter, hastighet, kjørestil... Samt når nulla du computeren sist...
Ja, varmeren bruker diesel og gjør sitt for forbruket. Så kommer type kjøring, kaldstarter, hastighet, kjørestil... Samt når nulla du computeren sist...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan