Har fått enda et problem med min saab nå, begynner å bli en smule oppgitt.

Har søkt noe på forumet her etter svar på spørsmålene mine, men fant liksom ikke det jeg er ute etter.
Håper derfor at noen av dere har litt mer peiling på dette enn meg:
Igår stanset saaben helt plutselig, den ruset seg en gang når jeg tok inn clutchen, CEL lampa lyste og limp home mode slo seg inn. Bilen fikk jeg startet igjen etter å latt den stå i 15minutter, men funket ikke like etter den stanset.
Fikk den hjem idag, fikk montert ny veivaksel sensor/giver (eller hva det heter). CEL lampa ble borte, bilen fungerte i ca 20mil med vanlig kjøring. Så begynte jeg å klemme på litt gass, da kom det skikkelig fjusking, spesielt ved 5 gir å hard gass, bilen ristet. Når den står på tomgang og blir ruset litt, så går turtallet ganske sakte ned igjen, faller ned til ca 500 og går opp igjen til normalt, om den ikke fjusker opp og ned som den også har gjort.
Bensinpumpa er så godt som ny, 2måneder gammel, summer og fungerer fint. Tennkasetten skal være rimelig ny. Veivaksel giver er som sagt 1 dag gammel.
Hva er det som kan være galt med min kjære saab???? Har sett over vacuum slanger uten å finne noe.
Håper jeg har vært nøye nok med beskrivelsen av problemet...
mvh
Terje