Koksing på 95 aero?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 22 jan 2009, 19:03
- Medlemsnummer: N1613
- Navn: Håkon
- Bil: SAAB 9-5 Estate TID
- Sted: Verdal
Koksing på 95 aero?
Er problemet med koksing av motor like stort på en 9-5 aero som på en 150hk?
2006 Saab 9-5 Estate TID
1999 Saab 9-3 2.2 TID
1995 Saab 900 cab
1972 Alfa Romeo GTJ 1.6 (Ego bil)
http://www.klubbalfaromeo.no" onclick="window.open(this.href);return false;
1999 Saab 9-3 2.2 TID
1995 Saab 900 cab
1972 Alfa Romeo GTJ 1.6 (Ego bil)
http://www.klubbalfaromeo.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Koksing på 95 aero?
Ja, det er i prinsipp samme motor. Blokka er endret fra og med M04 for å gjøre veihusventilasjonen med effektiv.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Koksing på 95 aero?
Ja.håkon skrev:Er problemet med koksing av motor like stort på en 9-5 aero som på en 150hk?
Opp til M04 er problemet like stort på alle T7-motorar. Dei motorane som har klart seg best er dei som har gådd mykje på longkøyring og/eller har hatt hyppige oljeskift (kvar 10kkm).