Girkasseprob 9000 ??
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Girkasseprob 9000 ??
Hei
Bilen min har begynt og riste litt når jeg ligger i andre gir, rett før turbotrykket kommer så rister det litt i bilen
Når jeg har 5 stk i bilen, så rister det så og si i alle girene.
Hva kan det være? :s
MVH Marius
Bilen min har begynt og riste litt når jeg ligger i andre gir, rett før turbotrykket kommer så rister det litt i bilen
Når jeg har 5 stk i bilen, så rister det så og si i alle girene.
Hva kan det være? :s
MVH Marius
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch "
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Girkasseprob 9000 ??
Senkesett...
Om du har senket bilen så vil den indre drivknuten gå lenger inn, problemet er at når bilen har gått litt fra før så har den allerede lagd slitespor inne i medbringeren og når du da gir på så blir det risting.
Eneste måte å fikse dette på er å kjøpe nye medbringere, riktignok så kan man prøve å slipe bort "slitesporene" i medbringerne men da får du jo mere slakke der.
Om du har senket bilen så vil den indre drivknuten gå lenger inn, problemet er at når bilen har gått litt fra før så har den allerede lagd slitespor inne i medbringeren og når du da gir på så blir det risting.
Eneste måte å fikse dette på er å kjøpe nye medbringere, riktignok så kan man prøve å slipe bort "slitesporene" i medbringerne men da får du jo mere slakke der.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Re: Girkasseprob 9000 ??
Tor N12 skrev:Senkesett...
Om du har senket bilen så vil den indre drivknuten gå lenger inn, problemet er at når bilen har gått litt fra før så har den allerede lagd slitespor inne i medbringeren og når du da gir på så blir det risting.
Eneste måte å fikse dette på er å kjøpe nye medbringere, riktignok så kan man prøve å slipe bort "slitesporene" i medbringerne men da får du jo mere slakke der.
Har aldri vært borti det problemet før
Er det farlig og kjøre med da? Så jeg MÅ skifte medbringeren for å få bort problemet? Når jeg skal ha på 40/40 senk til sommers, så må jeg skifte medbringerene samtidig?
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch "
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Girkasseprob 9000 ??
Så du har ikke senk nå? Da bør du sjekke drivknutene dine samt opplagringen til medbringeren på høyre side
Det jeg beskrev skjer først og fremst når man senker bilen slik at krysset kommer lenger inn i medbringeren.
Du kan nok være rimelig sikker på at du vil merke risting ved pådrag når du senker ja
Det jeg beskrev skjer først og fremst når man senker bilen slik at krysset kommer lenger inn i medbringeren.
Du kan nok være rimelig sikker på at du vil merke risting ved pådrag når du senker ja
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Re: Girkasseprob 9000 ??
Men da vet jeg det Takk TorTor N12 skrev:Så du har ikke senk nå? Da bør du sjekke drivknutene dine samt opplagringen til medbringeren på høyre side
Det jeg beskrev skjer først og fremst når man senker bilen slik at krysset kommer lenger inn i medbringeren.
Du kan nok være rimelig sikker på at du vil merke risting ved pådrag når du senker ja
Har skiftet drivknuter for under 1 uke siden Så de er nye Da er det lengere inn ;P
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch "
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Girkasseprob 9000 ??
Indre eller ytre du har byttet da?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Re: Girkasseprob 9000 ??
Ytre:)Ingvar N629 skrev:Indre eller ytre du har byttet da?
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch "
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Girkasseprob 9000 ??
Vibrasjonene kommer fra indre...Marius Bruheim skrev:Ytre:)Ingvar N629 skrev:Indre eller ytre du har byttet da?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan