Hva kan dette v?re?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Hva kan dette være?

Legg inn av KongerudN344 » 29 aug 2004, 18:55

Min OG900 T16 er virkelig full av en viss person om dagen.

Når den er kald starter den i 7 av 10 tilfeller, starter den ikke er det enten å taue eller dytte den igang. Da starter den og går helt normalt, kanskje litt svak på lavt turtall. Men når den er varm, er det helt umulig å få liv i den, da er det bare å dytte eller taue... Ganske pinlig å måtte ha med seg hele vennengjengen for å dra noe sted og enda pinligere å bli dytta gjennom hele Årnes sentrum :cry:

Men så har jeg funnet ut en liten ting, dersom jeg tar av pluggkabelen på sylinder 2 og starter den på tre sylindre går den med en gang! Og når jeg sertter på den siste hetta går den som normalt igjen.

Har vært innom x antall verksteder med denne bilen, men ingen skjønner noenting. Kanskje noen her har en liten anelse??

Heldigvis så har jeg hatt så mye problemer med denne bilen nå at det blir en vane og jeg tar det med et STOOOORT :D

Brukeravatar
Svirre
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 42
Registrert: 16 jul 2004, 01:00
Sted: Klæve
Kontakt:

Legg inn av Svirre » 29 aug 2004, 19:54

Jeg vet ikke om det er en for-motstand på coil'en din. Men vis den har det kan det være noe tull med ledningen som kommer fra startmotoren som gir coli full spenning under start. Kjenner ikke til systeme på saab så mye... men det er ganske mange merker som bruker coli med for-motstand får å få bedre gnist under start.

Vis ikke det er for-motstand ville jeg skjekket om hallgiveren og plata som er gir signal til hallgiver at det er sikkelig fast. Det var problemet på en bil jeg hadde en gang.

Sverre
Saab 9000-97 2,3Ltt
N350

Brukeravatar
Ole N26
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 408
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 26
Sted: "i reserbilen"
Kontakt:

Legg inn av Ole N26 » 29 aug 2004, 20:01

Skift coil, så tipper jeg du er kvitt problemet.
SPEEDPARTS
M96 900 661hk/651Nm "extremebilen"
M05 Saab 93SS "konebilen"
M04 VW T5 Hvit og kort "bruks/trekkbilen"
"Den som gir seg er en dritt..."

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 29 aug 2004, 21:46

Offtopic: Er du mye på Årnes Kongerud? Åssen ser kjerra di ut?
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 30 aug 2004, 11:30

Har skifet coil... Hjalper heller lite, men åssen finner jeg ut om jeg har formotstand eller ikke? Og hallgiveren er det den lille boksen som sitter på venstre framskjerm? Også kalt tenningsforsterker?

Er en del på Årnes, men er for tiden mest mulig "hjemme" (på hvam) av forståeligegrunner.

SAAB'en er en svart femdørs 1985 mod...

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 30 aug 2004, 12:12

prøv dette en gang den ikke starter.

ta ut alle pluggene dine. sett på plugghettene igjen på pluggene.
hold alle pluggene medd hettene på, inntil toppen din så de får jording. så får du noen til å kjinne på starteren. se om du får gnist i pluggene i rekkefølgen 1-3-4-2. får du det er vel elektronikken din OK regner jeg med. da må det i tilfelle være at den slår over i en pluggledning ellerno..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar