Har montert det nye veivhusventilajonssettet på min 9-5 2,3t 2001mod.
Jeg leste nå monteringsanvisningen igjen(technickal service bulletin) og ser der at ventilasjonen kan monteres på TO måter!
"Low load circuit, (unbusted mode)" der utluftingen går fra turborøret og til t-stykket på oljepåfyllingen.
Og "High load circuit, (busted mode)" der enveisventilen står andre veien og og utluftingen går FRA oljepåfyllingen og til turborøret.
Jeg har montert den i "Low load circuit" (unbusted mode) er dette riktig for bilen min??+
Hjelp! Montering av veivhusventilasjons-kit #6
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Navn: Terje Dahl
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2001 mod.
Hjelp! Montering av veivhusventilasjons-kit #6
Sist redigert av variator den 05 apr 2010, 20:15, redigert 1 gang totalt.
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Hjelp! Montering av veivhusventilasjons-kit #6
Det er kun en måte å montere det på, men bruksanvisningen beskriver hvordan ventilasjonssettet fungerer uten turbotrykk og med turbotrykk. Den svenske versjonen har jeg her, http://home.online.no/~niande/diverse/95/vevhusvent.pdf
Veldig viktig at allt monteres rett, inkludert varmeisolasjonen rundt enveisventilen og vannslangene.
Veldig viktig at allt monteres rett, inkludert varmeisolasjonen rundt enveisventilen og vannslangene.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
-
- Grunnladetrykk
Ok, så de to forskjellige "mode-ene" beskriver bare hvordan utluftingen skjer, ubelastet og belastet altså?
Jeg har montert den helt etter oppskriften og slik pilene peker i "unbusted mode" Da er dette riktig da?
Jeg har montert den helt etter oppskriften og slik pilene peker i "unbusted mode" Da er dette riktig da?
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Husker ikke hvordan pilene peker, men er det etter oppskriften, så er det jo bra. Dessuten kommer jo slangene såpass sammensatt at det er vanskelig å montere feil om man ser på bruksanvisningen bare. "unboosted og "boosted" mode er veivhusventilasjonens funksjon med og uten turbotrykk ja.variator skrev:Ok, så de to forskjellige "mode-ene" beskriver bare hvordan utluftingen skjer, ubelastet og belastet altså?
To crash with a Volvo is extremely safe.
-
- Grunnladetrykk
Takker og bukker! Da får jeg sove godt i natt også