Hei,
Trenger litt hjelp med å få en diagnose på bilen
Da skal bilen på EU til torsdagen, og har merket div klunktelyder i forstillinga, både venstre og høyre.
Klakkingen kommer mest når bilen har stått stille en stund før kjøring (dempere og fjærer)? Men kommer også under kjøring en gang iblandt.
Når jeg kjører en runde i rundkjøringene "lagrer" det seg en lyd som kommer ut i ett slags knepp i det jeg svinger ut av rundkjøringen.
Så nye dempere og fjærer står på lista, hvordan er det med originale dempere med H&R fjærer ? Fullt senkesett blir nok litt for dyrt for denne bilen.
Tenkte da disse demperne http://speedparts.se/shop/prod/res_ch_f ... 00ng.shtml Er dette stykkpris eller par?
Er det normalt med litt fukt i bagasjerommet ? Hvor kan det komme fra tru ? Er ved åpningen på gulvet i bagasjen.
Takk for alle svar!
mvh Sindre
Noen spm ang. NG900 før EU
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 50
- Registrert: 03 feb 2008, 19:15
- Navn: Sindre Berthinussen
- Bil: Saab 900S 96Mod
- Sted: Larvik
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Noen spm ang. NG900 før EU
Ulyden din kan komme av så mangt. Prøv først å bytt stagene ned fra krengestaget. Disse kan gi lyd.
Nr. 17 på bildet.
Husk at om du bytter til senkefjærer, så må du ha hjulstillingskontroll og visning på biltilsynet før EU-kontroll.
Jeg ville først prøvd å bytte stagene, for å se. Koster ikke mange pengene uansett. Du for også kjøpt disse på biltema
Fukten din kan komme fra baklykta. Men det må du nesten lete deg litt frem til.
Nr. 17 på bildet.
Husk at om du bytter til senkefjærer, så må du ha hjulstillingskontroll og visning på biltilsynet før EU-kontroll.
Jeg ville først prøvd å bytte stagene, for å se. Koster ikke mange pengene uansett. Du for også kjøpt disse på biltema
Fukten din kan komme fra baklykta. Men det må du nesten lete deg litt frem til.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 50
- Registrert: 03 feb 2008, 19:15
- Navn: Sindre Berthinussen
- Bil: Saab 900S 96Mod
- Sted: Larvik
Re: Noen spm ang. NG900 før EU
Da har jeg akkuratt henta bilen på naf, fikk 2'er feil på venstre nedre bærekule men ellers ikke noe.. Var visst ikke så ille som jeg fryktet Skal også kjøpe de endeledda du nevnte, tror nok noe kan hjelpe da
Når jeg skal bytte dempere og fjører, er det noe som er lurt å bytte i samme slengen? Det er jo en og annen klakkelyd som jeg mistenker at kommer fra dempertårnet ellernoe.. Eller er det like greit å bare bytte fjører og dempere ?
Når jeg skal bytte dempere og fjører, er det noe som er lurt å bytte i samme slengen? Det er jo en og annen klakkelyd som jeg mistenker at kommer fra dempertårnet ellernoe.. Eller er det like greit å bare bytte fjører og dempere ?
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: Noen spm ang. NG900 før EU
Skift fjærbeinslageret når du er i gang. Koster ikke mange kronene og er mye jobb å skifte senere.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99