Side 1 av 1

Høy innsugstemperatur?

Lagt inn: 27 mai 2010, 16:00
av Paradigm N558
Var ute å gjorde noen målinger nå, alle målingene er via OpenSID og skal være etter meg bekjent, på innsuget.
Utetemperatur er 18 grader, sol og nesten vindstille.

Tomgang; 45 grader etter 5-6 minutter.
Kjøring på landevei (80 km/t) 33 grader.
Kjøring på riksvei med litt varierende hastigheter, men snitt er vel 50-60 km/t - 39 grader.
Kjøring i by; 40 grader.

Er dette helt OK og normalt?
Og jeg vet det er mange forddeler med ny IC, men hva kan jeg forvente av ny innsugstemperatur?
Also; Ser ut som at KL-coolerne er helt OK, har møtt en her i klubben med de, og han skrøt veldig.

Re: Høy innsugstemperatur?

Lagt inn: 27 mai 2010, 16:05
av Aleks_
Ser ut som ca de samme tallene jeg har på min.
Jeg har kanskje litt lavere på de to siste verdiene i forhold til dine men. Ikke så mye at det er vesentlig.

Så jeg tror ikke du ligger så mye utenfor normalen. :)

Edit: Dette er med orginal IC, foreløpig :wink:

Re: Høy innsugstemperatur?

Lagt inn: 27 mai 2010, 16:16
av Anders N1660
jeg har Forge-intercooleren som Speedparts selger på 9000 min. var ute å råkjørte her om dagen med ca 15 grader ute.Laddet ganske kraftig og fikk innsugstemp på 22grader.......

kjøp skikkelig intercooler når du først skal bytte :lol:

Re: Høy innsugstemperatur?

Lagt inn: 27 mai 2010, 16:24
av Ronny_N169
Omtrent samme tall som jeg har i min 9-5. Men om man først skal dra inn andre modeller, så har jeg kina kjøler i min og9-3, viewtopic.php?f=13&t=26559&start=15

Noe helt annet :lol:

Har forøvrig en Klracing kjøler til 9-5 i kjelleren også nå, som må monteres snart :roll:

Re: Høy innsugstemperatur?

Lagt inn: 27 mai 2010, 17:33
av Ingvar N629
Å sammenligne diverse innsugstemperaturer så lenge ikke alt annet også er likt, blir jo bare vås. Temp på luft ut avhenger ikke bare av intercooleren (og dens plassering), men også av temp og tetthet på luft inn i intercooleren! Som igjen avhenger av type turbo, hvilken virkningsgrad den jobber med der og da, tempen og trykket før turbo, massestrøm osv... Med andre ord, epler og pærer er fortsatt ikke det samme!