trenger noen tips angående motorbytte på 9-5`n min, har nå gjort alt som står forklar i haynes boka mi, men neida
Motor Saab 9-5
Moderator: Moderatorer
-
Flygplan
- Innlegg: 10
- Registrert: 26 mai 2010, 13:11
- Medlemsnummer: n1961
- Navn: Thomas Bakk
- Bil: Saab 9-5 2.0t
Motor Saab 9-5
Hei
trenger noen tips angående motorbytte på 9-5`n min, har nå gjort alt som står forklar i haynes boka mi, men neida
, ramma under motoren henger der enda, virker som den sitter fast i tannstaget til servoen, men i boka står det ikke noen om og løsne eventuelt skru av den! er det noen som vet hva jeg skal gjøre nå?
trenger noen tips angående motorbytte på 9-5`n min, har nå gjort alt som står forklar i haynes boka mi, men neida
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Motor Saab 9-5
Løsne bolten med 13 mm skalle som fester tannstanga til rattstammen. Du finner den i førerens fotbrønn, mellom pedalene.
Du vet at det er enklere å løfte motoren opp med mindre du har løftebukk og kan heise opp hele bilen? Da kan underramma sitte, det er mindre arbeid, og du slipper å ta forstillingskontroll etterpå
Du vet at det er enklere å løfte motoren opp med mindre du har løftebukk og kan heise opp hele bilen? Da kan underramma sitte, det er mindre arbeid, og du slipper å ta forstillingskontroll etterpå
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Flygplan
- Innlegg: 10
- Registrert: 26 mai 2010, 13:11
- Medlemsnummer: n1961
- Navn: Thomas Bakk
- Bil: Saab 9-5 2.0t
Re: Motor Saab 9-5
okey, men hvis man skal løfte den ut må man da ta av gearboksen? kan ikke sjønne at det skal gå uten det 
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Motor Saab 9-5
Neida, kan løfte ut alt, går både med manuell og automat. Skru av reimhjulet på veiva og løft, men den må tiltes. Motortilter får du kjøpt i bilrekvisitaforretning, kan evt henge på en jekkestropp i den ene enden av motoren i tillegg for å få ekstra god plass. Bruker selv denne metoden og det tar kun få timer å nappe ut motoren på det viset.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Flygplan
- Innlegg: 10
- Registrert: 26 mai 2010, 13:11
- Medlemsnummer: n1961
- Navn: Thomas Bakk
- Bil: Saab 9-5 2.0t
Re: Motor Saab 9-5
hmm, det hørtes mye enklere ut ja
da skal jeg sannelig prøve det i morgen! Takk for tips 