Side 1 av 1

Bytte toppakning, ng900

Lagt inn: 11 aug 2010, 21:30
av Eirik N396
Jeg skal hjelpe en venn å bytte toppakning på en ng900 2.0i, og har ikke skrudd på ng900 før. Bilen er kjørt veldig lite, og han har ikke tenkt bilen trenger vare så lenge, så han vil bare bytte toppakningen. I den sammenheng har jeg et par spørsmål:

1. Hvor mye tid bør jeg beregne på byttet? (Går vel litt tid til å finne alle bolter og lignende når jeg ikke har skrudd ng900 før)

2. Hvilke deler må jeg passe på å ha klar når jeg skal igang? Mangler det noe på lista under?

- Toppakning
- Toppbolter
- Toppdekselpakning
- Innsugspakning
- Eksosmanifoilpakning
- Pinnebolter til eksosmanifoil

Kom gjerne med andre tips også :D

Re: Bytte toppakning, ng900

Lagt inn: 11 aug 2010, 22:31
av Morten S.
Så på en 1994 ng900 for endel år siden sammen med en kompis. Der ble det sagt at toppakningen var gått, så den ble solgt billig. Han fikk et tips om at det ofte var nok å etterstramme pakningen.
Husker jeg korrekt, er det kobberpakning?

Re: Bytte toppakning, ng900

Lagt inn: 11 aug 2010, 22:40
av Ingvar N629
Nei det er ikke kobberpakning. Det er småtrangt på baksida. Det enkleste er å løfte den av med innsugs- og eksosmanifold sittende montert. Vær veldig forsiktig så du ikke knekker styreskinna til kamkjedet, og husk å fjerne kjedestrammeren. Det er lurt å ha en til å hjelpe deg når du skal løfte av og sette på toppen, den veier såpass at det kan være vanskelig å løfte den av og sette den på uten å skade styreskinne og den nye toppakninga.

Re: Bytte toppakning, ng900

Lagt inn: 12 aug 2010, 13:57
av Ottar N398
Greit å ha ny olje klar også, blir fort litt søl i den gamle oljen :D Ellers så har vi en heinez manual stående til ng900 hvis du og Jon Olav trenger :roll: