(bl?)r?ykteppe bak bilen ... :/
Moderator: Moderatorer
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
(blå)røykteppe bak bilen ... :/
Hadde akkurat en nær døden opplevelse med min kjære
Jeg tok turen til Statoil etter jobb for å komplettere "debuggingen" som ble påbegynt på Kinnekulle ... etter å ha vasket og herjet gikk turen over til McDrive for å innta en bedre treretter.
Mens jeg sitter og bestiller merker jeg at det lukter SKIKKELIG gammel Opel og ser meg rundt etter en AsconaB da jeg ser at blårøykveggen faktisk er bak min egen bil Jeg stopper bilen og det samme skjer når jeg starter den igjen .. litt start og stopp i lukene og det samme skjer ved hver start ... og vi snakker relativt heftige mengder røyk .... Jeg kjører ut, åpner panseret og prøver å småruse litt og høre etter ulyder, men ingenting spesielt egentlig ... det eneste er at eksosrøret ser jævlig fuktig ut, men det kan jo likegjerne være etter vasken.
Jeg stopper bilen igjen og sitter og spiser mat og tenker på ferieturer som ikke blir noe av og hva jeg har av verdi som kan selges for å få reparert dette
Etter å ha spist starter jeg igjen og da er alt tilsynelatende normalt, jeg kjører en liten runde og titter i speil og prøver å dra på litt, men ingen røyk å se. Så stopper jeg igjen og ser på oljen, og den er brunsvart og fin, det er dog noen få bobler i den, men som den ukuelige optimist jeg er velger jeg å tro at dette kan skyldes at det kun var sekunder siden jeg stoppet bilen. Skal prøve å la den stå litt nå og sjekke igjen etterpå.
Hva i $££@@£€ kan dette være???
Jeg tok turen til Statoil etter jobb for å komplettere "debuggingen" som ble påbegynt på Kinnekulle ... etter å ha vasket og herjet gikk turen over til McDrive for å innta en bedre treretter.
Mens jeg sitter og bestiller merker jeg at det lukter SKIKKELIG gammel Opel og ser meg rundt etter en AsconaB da jeg ser at blårøykveggen faktisk er bak min egen bil Jeg stopper bilen og det samme skjer når jeg starter den igjen .. litt start og stopp i lukene og det samme skjer ved hver start ... og vi snakker relativt heftige mengder røyk .... Jeg kjører ut, åpner panseret og prøver å småruse litt og høre etter ulyder, men ingenting spesielt egentlig ... det eneste er at eksosrøret ser jævlig fuktig ut, men det kan jo likegjerne være etter vasken.
Jeg stopper bilen igjen og sitter og spiser mat og tenker på ferieturer som ikke blir noe av og hva jeg har av verdi som kan selges for å få reparert dette
Etter å ha spist starter jeg igjen og da er alt tilsynelatende normalt, jeg kjører en liten runde og titter i speil og prøver å dra på litt, men ingen røyk å se. Så stopper jeg igjen og ser på oljen, og den er brunsvart og fin, det er dog noen få bobler i den, men som den ukuelige optimist jeg er velger jeg å tro at dette kan skyldes at det kun var sekunder siden jeg stoppet bilen. Skal prøve å la den stå litt nå og sjekke igjen etterpå.
Hva i $££@@£€ kan dette være???
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Del2:
Etter å ha stått litt var olja helt fin den, ingen tegn til noenting og jeg har tatt en god og lang prøvetur uten at det har dukket opp igjen ... må slutte og vaske jeg tror jeg
Som en liten digresjon kan jeg jo nevne at jeg møtte på gamlesjefen min som hadde blitt Saab eier etter at jeg sluttet der, så da fikk jeg min første kjøretur med en 95 Diesel, en 2,2TiD..
Og jeg måtte vel svelge et par av mine tidligere uttalelser om dieselbiler, men han måtte også etter en prøvetur i min innrømme at det er morsommere med gammel 900 Turbo
Men for all del .. det var en nydelig bil å kjøre, eneste problemet var setene, jeg synes understøtten på lårene ble litt kort. Sikkert bare jeg som har for diger ræv til å komme helt inni bakerst, men det burde vært mulig å justere lengden der litt mer .. kan jo hende det er det på noen andre modeller.
Etter å ha stått litt var olja helt fin den, ingen tegn til noenting og jeg har tatt en god og lang prøvetur uten at det har dukket opp igjen ... må slutte og vaske jeg tror jeg
Som en liten digresjon kan jeg jo nevne at jeg møtte på gamlesjefen min som hadde blitt Saab eier etter at jeg sluttet der, så da fikk jeg min første kjøretur med en 95 Diesel, en 2,2TiD..
Og jeg måtte vel svelge et par av mine tidligere uttalelser om dieselbiler, men han måtte også etter en prøvetur i min innrømme at det er morsommere med gammel 900 Turbo
Men for all del .. det var en nydelig bil å kjøre, eneste problemet var setene, jeg synes understøtten på lårene ble litt kort. Sikkert bare jeg som har for diger ræv til å komme helt inni bakerst, men det burde vært mulig å justere lengden der litt mer .. kan jo hende det er det på noen andre modeller.
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Gamle motoren i cabben hadde en tendens til å ta seg en blås i blandt. Det skjedde kun når bilen hadde stått typ 5 min på tomgang. Men det ble borte med en gang jeg kjørte videre og turtallet kom tilbake.
Saab sa det var ventiltetningene som begynte å bli slitt, og at det ikke var farlig. Jeg tror jeg kjørte ca 70.000km med dette, ga bare f. i å la bilen stå lenge på tomgang, så var det ikke noe problem egentlig...
Saab sa det var ventiltetningene som begynte å bli slitt, og at det ikke var farlig. Jeg tror jeg kjørte ca 70.000km med dette, ga bare f. i å la bilen stå lenge på tomgang, så var det ikke noe problem egentlig...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 10 mar 2003, 01:00
- Sted: Sula MR
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Har ikke merket noe mer til det nå ....
Veita svarte hva det kan ha vært egentlig, men synes det er rart hvis det er snurra, for den skal være byttet relativt nylig. Med mindre ex. eieren har fått stjålet en kvittering fra et eller annet sted
Den gikk nå fint tur retur Tigerstaden i dag så vi fikk sett The Boss i form på Valle Hovin!
Veita svarte hva det kan ha vært egentlig, men synes det er rart hvis det er snurra, for den skal være byttet relativt nylig. Med mindre ex. eieren har fått stjålet en kvittering fra et eller annet sted
Den gikk nå fint tur retur Tigerstaden i dag så vi fikk sett The Boss i form på Valle Hovin!
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Det glemte jeg å si forresten ... tror det var Ekstrøm bil som reddet oss i dag, eller kanskje det var de bilrutefolka ... de solgte jaffal parkering til 100,- noe som egentlig var veldig greit for oss da vi kom lett desperate opp grenseveien og var klare for å kaste 900'n inn på en eller annen sin plen
Fikk tilogmed en proff papirlapp ærlig og redelig printet ut fra Word som parkeringsbevis
Fikk tilogmed en proff papirlapp ærlig og redelig printet ut fra Word som parkeringsbevis
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Hvor stod du på banen? Var også der...Morten N106 skrev:Har ikke merket noe mer til det nå ....
Veita svarte hva det kan ha vært egentlig, men synes det er rart hvis det er snurra, for den skal være byttet relativt nylig. Med mindre ex. eieren har fått stjålet en kvittering fra et eller annet sted
Den gikk nå fint tur retur Tigerstaden i dag så vi fikk sett The Boss i form på Valle Hovin!
Vørterøl og svisker!!
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Vi sto på tribunen, omtrent øverst rett nedenfor inngang 4.
Var inne som nummer 50 fra vår inngang eller.no så vi vurderte i ett minutts tid å løpe frem, men ga F*** og sto der istedenfor. Deilig å kunne sitte ihvertfall frem til konserten starter, istedenfor å stå i konstant press i først tre timer og vente og så tre timer under konserten
Var inne som nummer 50 fra vår inngang eller.no så vi vurderte i ett minutts tid å løpe frem, men ga F*** og sto der istedenfor. Deilig å kunne sitte ihvertfall frem til konserten starter, istedenfor å stå i konstant press i først tre timer og vente og så tre timer under konserten
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Ja det forstår jeg godt, for vi som stod fikk så JÆKLIG vondt i rygg og bein!!! Pianist med vikinghjelm var nå det festligste med den konserten...Morten N106 skrev:Vi sto på tribunen, omtrent øverst rett nedenfor inngang 4.
Var inne som nummer 50 fra vår inngang eller.no så vi vurderte i ett minutts tid å løpe frem, men ga F*** og sto der istedenfor. Deilig å kunne sitte ihvertfall frem til konserten starter, istedenfor å stå i konstant press i først tre timer og vente og så tre timer under konserten
Vørterøl og svisker!!
Takk for tilbudet Rune, men det ser ut som det går greit nå ....
*banke i bordet*
Har ikke noe røyk i det hele tatt, hverken blå eller hvit ved pådrag eller tomgang eller "grisetukting" så ikke vet jeg hva det kan ha vært
Som sagt .. snurra skal være ganske ny så jeg håper og tror i det lengste at det ikke er den...
*banke i bordet*
Har ikke noe røyk i det hele tatt, hverken blå eller hvit ved pådrag eller tomgang eller "grisetukting" så ikke vet jeg hva det kan ha vært
Som sagt .. snurra skal være ganske ny så jeg håper og tror i det lengste at det ikke er den...