Har lest framgangsmåten til Macgeier, men lurer på om det er nødvendig å skru ut plugger å sikringen til bensinpumpa?
Etter det jeg har lest andre plasser kan man kjøre den på tomgang i noen minutter istedenfor?

Moderator: Moderatorer
Du må nok regne med at utskifting av olje fra bunnpanne til ramme- og veivlager tar langt under 10 sekunder ved 8-900omdr. Heretter kjører du veiva ved 900omdr på kun diesel som smøring. Så vil vel ikke anbefale noe som helst forbrenningstrykk i forbindelse med dieselflush, og i allefall ikke repeter det..hans2k skrev:Ok så la den gå maks 10 sekunder, hvor mange ganger skal jeg gjøre det og med hvor store mellomrom før jeg tømmer ut å har på ny diesel ?
Ok så da blir det å kjøre den på starteren ?Haaka skrev:Du må nok regne med at utskifting av olje fra bunnpanne til ramme- og veivlager tar langt under 10 sekunder ved 8-900omdr. Heretter kjører du veiva ved 900omdr på kun diesel som smøring. Så vil vel ikke anbefale noe som helst forbrenningstrykk i forbindelse med dieselflush, og i allefall ikke repeter det..hans2k skrev:Ok så la den gå maks 10 sekunder, hvor mange ganger skal jeg gjøre det og med hvor store mellomrom før jeg tømmer ut å har på ny diesel ?
ossen triks er dette, tar dere av bunnpluggen mens dere heler på diesel på tomgang, er det sånn dere kjører rensen, og tar den også sila og gjør den rein ved og kjøre bare disel rens istedet for oljeVesto skrev:Da jeg tok diesel rens på min ng900 lot jeg den gå på tomgang.
Fylte på diesel to ganger også, med tomgang begge gangene.
Hørte nesten ikke forskjell på gangen, med diesel istedet for olje jeg iallefall. Hadde en ventil som tikket da.
Tviler på at det skader motoren hvis man lar den gå bare 10 sekunder eller noe!
Kom ut MASSE gørr iallefall, og motoren går som fjell 60-70 tusen km senere...
Neida, en tapper av olja og fyller opp med dieselbullit87 skrev:ossen triks er dette, tar dere av bunnpluggen mens dere heler på diesel på tomgang, er det sånn dere kjører rensen, og tar den også sila og gjør den rein ved og kjøre bare disel rens istedet for olje