Hei jeg har akkurat kjøpt meg en saab 9-5 2,0t. De regner med at hele motoren snart raser på den, jeg lurer da på og sette in en 2,3t motor og lyrer på om det er masse hokus pokus og få dette til og fungere? Må ledningsnettet byttes eller holder det og bytte chipen?
Håper noen kan gi meg ett svar, på forhånd takk!
Bytte fra 2,0t motor til 2,3t i 9-5
Moderator: Moderatorer
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Re: Bytte fra 2,0t motor til 2,3t i 9-5
Ingen hokus pokus, nei.
Det holder med å bytte chipen.
Det holder med å bytte chipen.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bytte fra 2,0t motor til 2,3t i 9-5
Nåja, du kan ikke bare bytte styreenhet, den må også programmeres inn ellers får du ikke start. Pass på årsmodellspesifikke forskjeller.
EDIT: Dersom du har automat så vær obs på at det kan være forskjellig TCM (transmission control module), det er også forskjell på kassene.
EDIT: Dersom du har automat så vær obs på at det kan være forskjellig TCM (transmission control module), det er også forskjell på kassene.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan