Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
reggestad vettu
- 1.2 bar

- Innlegg: 237
- Registrert: 12 sep 2008, 16:12
- Navn: Espen Reggestad
- Bil: Saab 9000cs 2.3 turbo 96mod
- Sted: Holmestrand
Legg inn
av reggestad vettu » 09 okt 2010, 10:51
heisann godtfolk byttet turbo igår på min 96mod 9000 2.3 satte inn en garret tb 25/28 alt gikk egentlig veldig fint utenom at jeg hadde skrudd sammen alt utenom dp som jeg ikke fikk på plass grunnet den nederste pinnebolten til turbo så måtte skru opp alt igjen hehe

meeeen fikk alt sammen igjen og lot bilen gå på tomgang sånn som det stod merket da at det kom mye hvitrøyk noe det ikke gjorde med den gamle turboen, men etter litt kjøring så forsvant det og etter en to timers kjøretur siden dette var utroli morro så tømte jeg andre giret i en sving noe som ble til god hjulspinn så døde motoren rundt 5 sek noe den forsovidt aldri har gjort for utenom å kutte ved for høyt ladetrykk, den kom seg igjen etterhvert for jeg bremsa motoren på gira så ikke noe gikk galt i alle fall hehe
noen som har opplevd detta før ??
hilsen espen
-
Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Legg inn
av Paul N1176 » 09 okt 2010, 11:40
det att det ryker litt etter turbobytte kan være att du har fått litt olje eller vann i DP når du demonterte el...
att motoren døde kan jo være trykkvakta som "slo inn", sjekket att du har rett glt?
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
reggestad vettu
- 1.2 bar

- Innlegg: 237
- Registrert: 12 sep 2008, 16:12
- Navn: Espen Reggestad
- Bil: Saab 9000cs 2.3 turbo 96mod
- Sted: Holmestrand
Legg inn
av reggestad vettu » 09 okt 2010, 15:27
kunne tenke meg det egentlig men måtte spørre alikevel hehe

trykkvakta har slått inn flere ganger før men aldri kutta motor så lenge før hehe. grunnladetrykk er på 0.5kg
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 09 okt 2010, 15:53
reggestad vettu skrev:kunne tenke meg det egentlig men måtte spørre alikevel hehe

trykkvakta har slått inn flere ganger før men aldri kutta motor så lenge før hehe. grunnladetrykk er på 0.5kg
GLT skal ligge på 0.42-0.45bar. Nå vet ikke jeg om det har så mye og si om det ligger litt over men..
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 09 okt 2010, 16:44
Trionicen kan jo gå litt i surr med feil GLT, gjerne med sånn tenna-i-rattet følelse.. Sett GLT rett og la elektronikken ta seg av resten.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
reggestad vettu
- 1.2 bar

- Innlegg: 237
- Registrert: 12 sep 2008, 16:12
- Navn: Espen Reggestad
- Bil: Saab 9000cs 2.3 turbo 96mod
- Sted: Holmestrand
Legg inn
av reggestad vettu » 09 okt 2010, 18:16
må jeg stille den litt ned da trudde ikke det hadde så mye å si om jeg lå på o.50 men da må jeg bare skru det staget så det blir løsere da vel?