Side 1 av 1
Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 06 nov 2010, 14:58
av Rambraut N1491
Hei
Jeg må bytte register i bilen og tenkte i samme slengen og få på ny clutch og div.
Holder det lenge med vanlig aeroclutch eller går det ann og bruke f.eks sinterlamell og aerotrykkplate eller noe annet som gjør den noe sterkere, men samtidig god og kjøre med?
Har ikke store trimplaner, men noe opp mot 300hk skal man ikke se bort i fra.
Martin
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 06 nov 2010, 15:18
av Tor N12
Om du holder deg under 290 hester så er en orginal Aero-clutch tingen, skal du over så er det vel strengt tatt nesten bare Spec 2+ som gjelder. Riktignok så finnes det ei 600nm trykkplate fra Sachs som ikke koster allverden men mange klager litt på pedalfølelsen med den.
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 06 nov 2010, 15:43
av Rambraut N1491
Ah, da blir det nok bare vanlig aeroclutch til og begynne med i allefall. Blir en god del påkost i løpet av vinteren nå.
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 22 jan 2011, 21:57
av Rambraut N1491
Er det noen som har erfaring med 6puck Sinterlamell til 9000?
Fant denne
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std
Spurte om de viste hvor mye moment den tåler, fikk svar om at den holder til ca. 25-30% mere moment enn en organisk lamell.. Tenkte en slik sammen med aero-trykkplate må være fint og kjøre med? Ser det blir litt for dyrt for meg og kjøpe Spec 2+ clutch i denne omgang.
Edit: Hvor mye moment tåler en orginal lamell til Aero?
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 23 jan 2011, 00:31
av EdHunter N815
Litt OT, men vær obs på at sinterlameller ofte er fæl å kjøre med. Det gir mye mer av/på-clutch og er generelt lite egnet for en bruksbil, spesielt om du er en del borti bykjøring.
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 23 jan 2011, 01:36
av Rambraut N1491
EdHunter N815 skrev:Litt OT, men vær obs på at sinterlameller ofte er fæl å kjøre med. Det gir mye mer av/på-clutch og er generelt lite egnet for en bruksbil, spesielt om du er en del borti bykjøring.
Det går fint med litt OT, så lenge det handler om clutch.
Men ja, har prøvd en Volvo 240 TiC med sinter, mener den var 4puck, uansett så var den ikke så veldig av/på, bare litt. Bykjøring er det forholdsvis lite av, og hvis jeg først er i byen så er det på kveldstid når det er minst trafikk.
Tror jeg skal gå for den der jeg gitt, men vil gjerne vite maks moment på en orginal Aero clutch først.

Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 23 jan 2011, 19:52
av Tor N12
Skal du først oppgradere en clutch på 9000 så er det jo trykkplata som er det første man gjør noe med.
Å kjøre med en sinter er ikke akkurat det man normalt ønsker seg på en slik bil...
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 25 jan 2011, 11:48
av Bent N208
Hei
Støtter 100% anbefaling om
ikke bruk av sinter i bruksbil
Har du moderat trimmet bil vil nok en Aero kobling være nok, men setter du inn en spec har du kobling som er med til det meste
Mvh
Bent
Re: Clutch til 9000 2.3t
Lagt inn: 25 jan 2011, 17:53
av Rambraut N1491
Takker for svar!
Jeg bestillte meg Sinterlamell i sverige her om dagen, men er nå igjen litt usikker på hva jeg skal gå for. Prøvde som sagt en Volvo 240 TiC med Sinter-lamell og og900 trykkplate, syntes den var helt grei og kjøre med, litt tung pedal og noe nykking ved igangsetting, men gikk helt fint ann å kjøre med.
Er jo ikke mange kronene for en komplett aeroclutch heller..