Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 22 des 2010, 14:21
Lurer på om den platen som sitter under selve låsesylinderen til tenningslåsen, om denne platen er støypt fast i rammen, eller kan den byttes ? Må jeg ha ny hele saken, med girsystemet osv ?
Har ikke fått kikket så mye på det, så da spør jeg heller her

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
-
Kontakt:
Legg inn
av Andreas N1194 » 05 jan 2011, 08:57
saab-900-turbo skrev:Lurer på om den platen som sitter under selve låsesylinderen til tenningslåsen, om denne platen er støypt fast i rammen, eller kan den byttes ? Må jeg ha ny hele saken, med girsystemet osv ?
Har ikke fått kikket så mye på det, så da spør jeg heller her

Den kan tas av den. Mener å huske at en hammer og et flatjern er kjekke hjelpemidler der

Hva er forresten feil med tenningslåsen din? Har selv en liggende, men har byttet denne selv pga at nøkkel kunne tas ut under kjøring

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 05 jan 2011, 20:00
Andreas N1194 skrev:saab-900-turbo skrev:Lurer på om den platen som sitter under selve låsesylinderen til tenningslåsen, om denne platen er støypt fast i rammen, eller kan den byttes ? Må jeg ha ny hele saken, med girsystemet osv ?
Har ikke fått kikket så mye på det, så da spør jeg heller her

Den kan tas av den. Mener å huske at en hammer og et flatjern er kjekke hjelpemidler der

Hva er forresten feil med tenningslåsen din? Har selv en liggende, men har byttet denne selv pga at nøkkel kunne tas ut under kjøring

Har kjøpt meg en aero, men manglet nøkkel, så selve låsen var tatt ut og så ble det brukt et skrujern til å vri rundt den tingesten

Men nå er den så rund-slitt at det går ikke med ny lås nedi der, og den andre girkonsollen eg har liggende med tenningslås er fra 1993 model og har da ikke fjærsystemet i girkonsollen. Derfor villle eg bytte på den som sitter i bilen, så ikke giringa blir som å røre i grøten

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
-
Kontakt:
Legg inn
av Andreas N1194 » 05 jan 2011, 22:14
saab-900-turbo skrev:Andreas N1194 skrev:
Den kan tas av den. Mener å huske at en hammer og et flatjern er kjekke hjelpemidler der

Hva er forresten feil med tenningslåsen din? Har selv en liggende, men har byttet denne selv pga at nøkkel kunne tas ut under kjøring

Har kjøpt meg en aero, men manglet nøkkel, så selve låsen var tatt ut og så ble det brukt et skrujern til å vri rundt den tingesten

Men nå er den så rund-slitt at det går ikke med ny lås nedi der, og den andre girkonsollen eg har liggende med tenningslås er fra 1993 model og har da ikke fjærsystemet i girkonsollen. Derfor villle eg bytte på den som sitter i bilen, så ikke giringa blir som å røre i grøten

Det går fint å skifte all innmat i disse tenningslåsene, jeg satte all innmaten fra en 84 inn i min 91-modell.
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 05 jan 2011, 22:22
Andreas N1194 skrev:saab-900-turbo skrev:Andreas N1194 skrev:
Den kan tas av den. Mener å huske at en hammer og et flatjern er kjekke hjelpemidler der

Hva er forresten feil med tenningslåsen din? Har selv en liggende, men har byttet denne selv pga at nøkkel kunne tas ut under kjøring

Har kjøpt meg en aero, men manglet nøkkel, så selve låsen var tatt ut og så ble det brukt et skrujern til å vri rundt den tingesten

Men nå er den så rund-slitt at det går ikke med ny lås nedi der, og den andre girkonsollen eg har liggende med tenningslås er fra 1993 model og har da ikke fjærsystemet i girkonsollen. Derfor villle eg bytte på den som sitter i bilen, så ikke giringa blir som å røre i grøten

Det går fint å skifte all innmat i disse tenningslåsene, jeg satte all innmaten fra en 84 inn i min 91-modell.
Ja har ikke fått kikket så mye på det enda. Takker for svar, da gjør jeg det

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo