rådebank på 9-5
Lagt inn: 22 des 2010, 17:13
Hei
Faren min har en kollega som har fått konstatert rådebank i motoren. Plutselig begynte oljelampa å lyse, de fylte på, kjørte 5 mil og den lyste igjen, de fylte på olje, kjørte 2 mil, og så begynte det igjen å lyse. Vil tippe at det ikke vanker noen nobelpris for en slik handling, men de er visst ikke saab-mennesker sånn egentlig heller.
Har fått tilbud om å kjøpe bilen, og jeg trenger ikke enda en 9-5, men tenkte kanskje at dette kan være et kupp for søstera mi.. Nuhvel: Til saken:
Hva er en slik bil egentlig verdt? er en 2000 stv, om det er 2.0 eller 2,3 vet jeg ikke, ei heller om det er automat/øvrig utstyr. Tanken er jo eventuelt å få den fikset opp, men jeg aner ikke hvor mye det koster. Vet at jeg selv betalte ca 30 000 kr for fiksing av min, bytting av stempler til smidde, samt pakinger/lager +++, og da var det ikke noe havari å spore enda, kun oljeforbruk/lekkasje. Hvordan er det med en motor med rådebank? går det an å redde den uten å hone sylindre +++, eller er det like greit å skaffe en brukt motor? hva ligger isåfall dette på i pris? Dette kom jo litt brått på, så hvis det ikke er penger å spare på et sånt prosjekt er det ingen grunn til å fortsette å styre med det... Tanken er jo at søstera mi og typen (som kjører en ekstremt løen og sur xantia) kan få seg en god bil til en rimelig pris, med litt tålmodighet og innsatsvilje..
mvh oddi
Faren min har en kollega som har fått konstatert rådebank i motoren. Plutselig begynte oljelampa å lyse, de fylte på, kjørte 5 mil og den lyste igjen, de fylte på olje, kjørte 2 mil, og så begynte det igjen å lyse. Vil tippe at det ikke vanker noen nobelpris for en slik handling, men de er visst ikke saab-mennesker sånn egentlig heller.

Hva er en slik bil egentlig verdt? er en 2000 stv, om det er 2.0 eller 2,3 vet jeg ikke, ei heller om det er automat/øvrig utstyr. Tanken er jo eventuelt å få den fikset opp, men jeg aner ikke hvor mye det koster. Vet at jeg selv betalte ca 30 000 kr for fiksing av min, bytting av stempler til smidde, samt pakinger/lager +++, og da var det ikke noe havari å spore enda, kun oljeforbruk/lekkasje. Hvordan er det med en motor med rådebank? går det an å redde den uten å hone sylindre +++, eller er det like greit å skaffe en brukt motor? hva ligger isåfall dette på i pris? Dette kom jo litt brått på, så hvis det ikke er penger å spare på et sånt prosjekt er det ingen grunn til å fortsette å styre med det... Tanken er jo at søstera mi og typen (som kjører en ekstremt løen og sur xantia) kan få seg en god bil til en rimelig pris, med litt tålmodighet og innsatsvilje..
mvh oddi