Side 1 av 1
turbotryks måler
Lagt inn: 05 feb 2011, 13:44
av Halnesen
Meg igjen.. no skulle eg koble på turbotryks måler på 9000`en min, men når eg hadde fått den på so viste den minus. altso minus 0,6 bar.. når eg gassa so går den mot null.. har eg montert den på feil slange?
MVH Vegard
Re: turbotryks måler
Lagt inn: 05 feb 2011, 13:58
av Andrew N1328
Det er vanlig med vakum når du går på tomgang, når du kjører så vil du se at trykket går over 0 og mot riktig ladetrykk. Bare å kjøre seg en tur

Re: turbotryks måler
Lagt inn: 05 feb 2011, 14:05
av Halnesen
kjempe greier, då kobla eg til igjen og tar meg ein tur
Takk for hjelpa

Re: turbotryks måler
Lagt inn: 06 feb 2011, 21:02
av Halnesen
Her kobla eg inn slangen til turbotryksmålaren.. Har vert på ein kjøyre tur å målaren viser minus 0,8 bar, å når eg trykke til so stige den til 0,5 bar. mene, bilen er oppgradert med steg1 frå brs og skal ha eit trykk på ca 1,0 bar.
er det noko som ikkje stemme heilt, har eg kobla på feil slange?
Re: turbotryks måler
Lagt inn: 07 feb 2011, 07:57
av Johan N828
Du har koblet deg inn riktig. Og FYI ¨å kunne du ha brukt den nippelen til høyere for slangen som du har brukt som er ledig. Det er bare å dra av hetta som sitter på den. Dersom Den viser 0,5 bar så lader den ikke slik som den skal.
//J
Re: turbotryks måler
Lagt inn: 07 feb 2011, 11:07
av Halnesen
åååå kan eg det
sånn e det når du ikkje veit beire. men

ingenting som er permanent festet, so kan fortsatt bruke nippelen vedsida av

lagde til bare ei provesorisk løysing for eg va litt usikker
uansett, takk so mykje for hjelp! skal lage til permanent no, so får eg finne ut kva som gjer at eg ikkje før nukk trykk etterpå..
MVH Vegard:)
Re: turbotryks måler
Lagt inn: 07 feb 2011, 22:31
av Johan N828
Glemte å nevne noe. Hvis du bruker den nippelen, så er det best å la slangen til måleren gå via T-stykket som jeg regner med at fulgte med måleren. Grunnen til det er at det sitter en reduserings"ventil" i T-stykket som luften bør gå gjennom. Måleren oppfører seg penere da. =) Jeg pleier å la denne ligge under plastdekselet mot torpedoveggen, slik at den ikke er synlig. =)
//J
Re: turbotryks måler
Lagt inn: 07 feb 2011, 23:15
av na_X
Det kan jo være GLT som er satt feil også, eller en vacuum-lekkasje som gjør at du ikke får det ladetrykket som skal være. Eller så kan du jo få tenningsbank som regulerer ned ladetrykket hvis alt fungerer som det skal på sikkerhetssiden.