Hei
Jeg har (eller får neste uke) en 9-3 SC 2009 modell uten rails. Jeg trenger takstativ på denne. Finnes det noen lave stativer som ser bra ut?
Er det Thule 753 og aerobar 861 som er den laveste? Eller har Whispbar/andre produsenter noen lave stativer som ikke koster skjorten? Kjedelig å ødelegge en så fin bil med et høyt stativ.
Takker for alle svar.
k
Takstativ 9-3 SC uten rails
Moderator: Moderatorer
Re: Takstativ 9-3 SC uten rails
her -07 av samme bilen..
thule 753 er lavt.. er vel 4-5cm lavere enn saab sine stativer... (har ett sett av begge deler)
tror du blir fornøyd med thule 753 er ikke praktisk å ha noe lavere tror jeg.
per nå så ser bilen min litt corny ut.. har thule framme og saab bak.. med skiboksen..
SKAL ta den ned bak også men må mekke litt først...
- må ta hull til antennen(haifinnen på taket) da denne blir å gå inn i boksen
- om jeg ikke bytter boks, så må jeg kutte av 15cm av min boks..(forkorte den) da bakluka tar borti nå og blir helt umulig å åpne om jeg senker den bak også.
Nils
thule 753 er lavt.. er vel 4-5cm lavere enn saab sine stativer... (har ett sett av begge deler)
tror du blir fornøyd med thule 753 er ikke praktisk å ha noe lavere tror jeg.
per nå så ser bilen min litt corny ut.. har thule framme og saab bak.. med skiboksen..
SKAL ta den ned bak også men må mekke litt først...
- må ta hull til antennen(haifinnen på taket) da denne blir å gå inn i boksen
- om jeg ikke bytter boks, så må jeg kutte av 15cm av min boks..(forkorte den) da bakluka tar borti nå og blir helt umulig å åpne om jeg senker den bak også.
Nils
Takk for svar. Da blir det 753 og aerobar:)
Er du fornøyd med ditt thule-stativ? Jeg har fått et stativ med støtter (753) hvor "gummi-paddingen" som jeg forventet skulle ligge mellom taket og støttene ikke lenger er en del av systemet. Dette fordi det visstnok lagde merker i taket. Slik stativet er nå er det et stygt mellomrom mellom taket og stativet...heller ikke "låsedekselet" klarer å skjule dette. Ser mer ut som Biltema enn Thule! 

enig i at det ikke er direkte vakkert på nært hold!
men SAAB sitt orginale stativ er ikke så mye bedre.. eneste fordelen er at saab sitt er en bit slik at plastdingsen med nøkkelhullet ikke er der og ikke bygger utover slik som du nevner.
jeg vet ikke om det er mulig å få montert på takrails? noen som kjenner til om det er mulig og ev. pris?
N
men SAAB sitt orginale stativ er ikke så mye bedre.. eneste fordelen er at saab sitt er en bit slik at plastdingsen med nøkkelhullet ikke er der og ikke bygger utover slik som du nevner.
jeg vet ikke om det er mulig å få montert på takrails? noen som kjenner til om det er mulig og ev. pris?
N