Hei, har vært innom vedr tilsvarende problemer/feilmeldinger tidligere, men har altså fått nye feilmeldinger, uten at bilen er vanskelig å starte eller går unormalt.
P0455, drivstofffordampingssystem stor utetthet(denne har jeg hatt før og har bytta enveisventiler, slanger og klemmer)
P0100, LMM ingen signal(byttes?)
P0102, LMM signal for lite
P1312, Tenningskretskontroll 1 avbrudd/plusskontakt(aksjon her?)
P1334, Tenningskretskontroll 2 avbrudd/plusskontakt
Hva mer bør sjekkes vedr fordampingssystemet?
Forstår at alarmer på LMM kan trigges av at det er feil andre steder i drivstoff/tenningssystem?
Tenningskretssystem; er dette selve tennkassetten og at denne må byttes? Har ved enkelte ekstreme kaldstarter merka etter noen sekunder at motor høres ut til å dø i et halvt sekund(ca), for så å gå normalt igjen. Kan dette være et såkalt avbrudd? Motor fusker ellers overhodet ikke.
Tips for rekkefølge og aksjoner hadde vært suverent!
Feil på drivstoff- og tenningssystem
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil på drivstoff- og tenningssystem
Legg inn link til den forrige tråden, hvis du finner den igjen. Ser det er samme feilene som sist, hva har du gjort for å utbedre dem, hvilke verdier er lest ut osv.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil på drivstoff- og tenningssystem
P0455 trykksett EVAPsystemet og se hvor det lekker... evt kan du prøve sw til motorstyringen som ikke er av av LEV-type (low emission vehicle), da settes ikke den koden.sveinf skrev: P0455, drivstofffordampingssystem stor utetthet(denne har jeg hatt før og har bytta enveisventiler, slanger og klemmer)
P0100, LMM ingen signal(byttes?)
P0102, LMM signal for lite
P1312, Tenningskretskontroll 1 avbrudd/plusskontakt(aksjon her?)
P1334, Tenningskretskontroll 2 avbrudd/plusskontakt
P0100 og P0102: LMM sjekk matespenning mellom pin 1 og 2, skal være ca 5 V. Sjekk ledningsnett. Er alt i orden så bytt LMM.
Feilkodene indikerer null avlesning fra LMM dvs styresystemet adapterer ikke.
P1312/P1334 Sjekk ledningsnett, prøvebytt tennkassett.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 aug 2009, 18:11
- Medlemsnummer: N1769
- Navn: Svein Folkvord
- Bil: 95, 2,3t, estate, 00, BSR st 3
- Sted: Drammen
Re: Feil på drivstoff- og tenningssystem
Hei, da har gutta på verkstedet trykksatt innsugsida av manifold, fant ingen utettheter, så LMM er bytta. Lampa lyser ikke lenger og kjerra går fint!
Så håper jeg dette varer. Takk for tips, Ingvar-guru! 


