Hei!
Har en saab 9-3 ss 2004 mod som lager underlige knirkelyder hver gang jeg kjører over en hump. Dette uavhengi av om bilen er varm eller kald/ kjørt mye eller lite. Har vært sånn en god stund, faktisk helt siden jeg kjøpte den. Har forhørt meg litt og noen sier dette er en kjent Saab feil. Hadde en 9-3 SE 1998 mod før nåværende bil, der var det også ulyder når jeg kjørte over humper, men ikke så markant. " Høhø, feilen sitter nok mellom rattet og setet..." Nei, dette kommer til å med når jeg snegler meg over en hump...
Noen som har tips til hva dette kan være? Opplever det ikke som en feil, er bare veldig irriterende.
/ Aassveen
Ulyd over humper, knirke lyd
Moderator: Moderatorer
Re: Ulyd over humper, knirke lyd
Har sett andre med tilsvarende problem som mente på det hjalp å bytte indre foringer til stabstaget...
Og har det fungert eller er det antagelser?
Har fungert for en del, ja. Men ikke alle tror jeg. Er litt forskjellig som lager lyder under...min har dirre-lyder fra bak som jeg ikke finner ut av... 

Har samme "problemet" på min 9-3 SS 03. Spesielt når det er kaldt, men også når det er grei temperatur i luften. Har "strammet" alt av støtdempere, men ser ikke ut som om feilen ligger der iallefall.
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Sikkert noen foringer som er blitt ''tørre'', prøv og smør opp med silikonspray på alle sammen i forstillinga. Men, smør bare to og to, på den måten vet du hvilke(n) som knirker når du prøvekjører etterpå. Det har funka på veldig mange nybiler vi har hatt inn på jobb.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI