Har fått en lei "klakkelyd" i bilen. Har hele tiden trodd at det var en eksoslekkasje. Det høres litt sånn ut. Har hatt den på to eksosverksteder men de finner ikke noe. Vi smalt oppi under på en kant for ett par måneder siden. En stund etter etter det kom lyden(vet ikke om det er noen sammenheng), og derfor slo vi oss til ro med at det var eksos.
Er det noen som har noen ide om hva det kan være. Høres ut som en litt overdreven dieselklakking, og den følger turtallet. Klakker ekstra mye akkurat på lavt turtall med belastning(hvis man slipper clutsjen for å neste kvele den feks.). Det høres ut som den kommer fra høyre side. Og blir litt bedre når bilen blir varm. Den står på SAAB verkstedet i asker men de kan ikke titte på den ennå. Jeg er så j)=¤/%& bekjymra for at hele driten har gått til H*
Den har gått 16000 siden jeg fikk den i fjor sommer. Service ble tatt rett før jeg overtok. Da ble det bla byttet regreim/vannpumpe, turbo og dynamo. km er 170 000. Jeg har byttet olje 1 gang siden i sommer(på godskjent verksted). Og det har ikke lyst noen oljelampe eller noe underveis.
Noen forslag? Om det værste skjer. Hva koster det å sette inn ny motor ?
Klakkelyd 93 1,8 tid 2007 [hjelp?]
Moderator: Moderatorer
Re: Klakkelyd 93 1,8 tid 2007 [hjelp?]
hmfr.. det var svinghjulet på clutchen.. Hørtes ikke billig ut.. Og mulig noe lyder fra starteren.
Noen ideer ?
Noen ideer ?