Du kan fortsatt bruke den fra TWM, eller GS. Du må bare kutte litt ekstra i no plastikkgreier.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=204535
og står litt instrukser her og
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
En ting jeg alltid har lurt på, især når det gjelder ng9-3, hvor er forbedringpotensialet egentlig? Er kassa litt kranglete uansett og de kortere utslagene gir en bare kortere distanse og oppdage det på, eller sitter problemet i selve girspaken og opphengsmekanismen der? TWM er jo et imponerende stykke metall, men gjør "hack 'n' slashen" til GS samma nytta? (sett bort ifra manglende vektøkning og manglende forkortning på "kuleenden" av spaken. (håper noen forstod detta )
Shortshifter fra GenuineSaab?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 88
- Registrert: 01 okt 2012, 16:10
- Medlemsnummer: 2523
- Bil: 9-3SS -09 1.8t Biopower
- Sted: Buskerud
Re: Shortshifter fra GenuineSaab?
Klarer desverre ikke å svare på ditt spørsmål, men TUSEN TAKK SKAL DU HA for ditt svar! Ble veldig glad nå, tusen takk!brynjarsa skrev:Du kan fortsatt bruke den fra TWM, eller GS. Du må bare kutte litt ekstra i no plastikkgreier.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=204535
og står litt instrukser her og
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
En ting jeg alltid har lurt på, især når det gjelder ng9-3, hvor er forbedringpotensialet egentlig? Er kassa litt kranglete uansett og de kortere utslagene gir en bare kortere distanse og oppdage det på, eller sitter problemet i selve girspaken og opphengsmekanismen der? TWM er jo et imponerende stykke metall, men gjør "hack 'n' slashen" til GS samma nytta? (sett bort ifra manglende vektøkning og manglende forkortning på "kuleenden" av spaken. (håper noen forstod detta )
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Shortshifter fra GenuineSaab?
Hva menes med "Key Locking in reverse is deleted." ?
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 88
- Registrert: 01 okt 2012, 16:10
- Medlemsnummer: 2523
- Bil: 9-3SS -09 1.8t Biopower
- Sted: Buskerud
Re: Shortshifter fra GenuineSaab?
vanskelig å si, første gang jeg hører et slikt uttrykk
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: Shortshifter fra GenuineSaab?
Kan høyrast ut som at girlåsen, dvs i revers når nøkkelen er ute, er fjerna?redturbo skrev:Hva menes med "Key Locking in reverse is deleted." ?
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Shortshifter fra GenuineSaab?
Det er det som menes ja, men det stemmer ikke. Min fungerer iallfall nøyaktig som før, med shortshift montert (9-5).Skaten N671 skrev:Kan høyrast ut som at girlåsen, dvs i revers når nøkkelen er ute, er fjerna?redturbo skrev:Hva menes med "Key Locking in reverse is deleted." ?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 102
- Registrert: 27 jun 2011, 17:28
- Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Re: Shortshifter fra GenuineSaab?
Løfter denne litt.
Jeg har en slik en på vei fra USofA til bil i signatur.
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
Har aldri lest noe negativt om den, eller andre shortshiftere for den saks skyld...før etter jeg hadde denne på vei, da dukka det opp en skeptiker. Noe hold i dette?
http://www.saabcentral.com/forums/showp ... stcount=23
Så tenkte jeg skulle høre litt her også før jeg kutter girstanga.
Er det noe fare for at en shortshifter klusser det til, øker noe slitasje på noe greier eller er skummelt på noe vis?
Jeg har en slik en på vei fra USofA til bil i signatur.
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
Har aldri lest noe negativt om den, eller andre shortshiftere for den saks skyld...før etter jeg hadde denne på vei, da dukka det opp en skeptiker. Noe hold i dette?
http://www.saabcentral.com/forums/showp ... stcount=23
Så tenkte jeg skulle høre litt her også før jeg kutter girstanga.
Er det noe fare for at en shortshifter klusser det til, øker noe slitasje på noe greier eller er skummelt på noe vis?