Noen som har prøvd "RVS metoden"?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
panelovn
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 200
Registrert: 26 nov 2010, 19:54
Medlemsnummer: 2084
Navn: Bjørn Gynnild Haugland
Bil: Saab 9-5 2.3T Aero M02
Sted: Tromsø

Noen som har prøvd "RVS metoden"?

Legg inn av panelovn » 27 apr 2011, 19:38

http://www.rvsteknikk.no/

De påstår å renovere glideflatene i motoren :P
-06 Lexus RX400h
-02 Saab 9-5 2.3T Aero
-02 Polaris RMK 800 156 (solgt)
-98 Nissan Primera P11 GT(solgt)
-86 Mazda 323 GT(solgt)
-83 VW Golf GTI(solgt)
-79 Audi 80 Sport(hugget)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Noen som har prøvd "RVS metoden"?

Legg inn av Ingvar N629 » 27 apr 2011, 21:51

Haha!! Drivstoffbesparelse på 5-20% !!! Ja jøss... En slik påstand viser at forfatteren bak reklameteksten kan svært lite om motorer, hvis over 20% av innfyrt effekt i en ubehandlet motor går til friksjonsvarme i lagrene så er ikke den motoren i live!!

Humbug, spør du meg. Jeg er skeptisk til alt som høres for godt ut til å være sant, for det er gjerne nettopp det det er. Og ting som skal bygge opp belegg her og der, hva skjer med oljekanalene f eks i veiva? Spesielt ved dimensjonsendringer og kurver i kanaler?

Men jeg har jo ikke prøvd den der, så bevis gjerne at jeg tar feil!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
panelovn
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 200
Registrert: 26 nov 2010, 19:54
Medlemsnummer: 2084
Navn: Bjørn Gynnild Haugland
Bil: Saab 9-5 2.3T Aero M02
Sted: Tromsø

Re: Noen som har prøvd "RVS metoden"?

Legg inn av panelovn » 27 apr 2011, 22:28

Ja du har vel mye rett i det, spesielt tallene er jo selvfølgelig overdrevet ;)

Men teorien er interessant nok, man polerer jo mange andre flater for å minske friksjonen så hvorfor ikke et lager?
-06 Lexus RX400h
-02 Saab 9-5 2.3T Aero
-02 Polaris RMK 800 156 (solgt)
-98 Nissan Primera P11 GT(solgt)
-86 Mazda 323 GT(solgt)
-83 VW Golf GTI(solgt)
-79 Audi 80 Sport(hugget)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Noen som har prøvd "RVS metoden"?

Legg inn av Ingvar N629 » 27 apr 2011, 22:31

Legg merke til at det ikke er det første produktet som lover dette....
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Re: Noen som har prøvd "RVS metoden"?

Legg inn av Skaten N671 » 27 apr 2011, 22:40

Har jo eit anna godt alternativ her: http://www.silkemotor.no/
Her er det jo opp til 25% reduksjon i drivstoffforbruk :lol:
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Svar