Side 1 av 1

Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!

Lagt inn: 28 apr 2011, 20:26
av pag
Hei..har en 95 aero fra 2000. var ute å tok av ledningene til magnetventilen,monterte opp en mekaniske laddetryksmåler.
Dro på vegen å testet full gasskjøring i 3 gir å grunnladetrykket var bare 0.2-0.25 ca må jeg da stille inn grunntykket på wg staget for å få 0.45bar i grunnladetrykk. Men det rare med det helle var at når jeg satt på kontakten gikk bilen på 0.7bar som jeg mener er org? Men det virket som at den bare ville o.7 i 4 gir med full gasspådrag
Noen som har forslag?
Måjeg stille grunnladetrykket igjen?

Re: Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!

Lagt inn: 28 apr 2011, 22:47
av Tor N12
Det er ikke rette måten å justere glt på ;)

På modellene med T7 motorstyring så må du trykksette wg-klokka manuellt når bilen ikke går.

Re: Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!

Lagt inn: 29 apr 2011, 06:56
av Ingvar N629
Sjekk de blå enveisventilene til EVAP-systemet, du. Hvis en av disse lekker (det er 2 stk) så vil den ikke lade som den skal. Som Tor skriver så skal GLT strengt tatt justeres med trykklokke på T7, men dersom du lar alt av slanger sitte og kun tar av kontakten til MV så får du en god indikasjon. Mål ved 3000 rpm dersom du går for denne løsningen.

Re: Saab 95 aero med trykkprob!!!!!!!

Lagt inn: 29 apr 2011, 12:15
av pag
Takk for svarene gutter.. Har i dag hvert på vw å bestilt to nye ventiler til evap.samt kjøpt bensinslanger på9 mm og slangeklemmer. Så da blir det montert nye backventiller til uka. når det er gjort skal jeg grovinstille glt til 0.45.i 3000rpm som ingvar beskrev til slutt.
Men spørsmålet da er hvor jeg skal montere inn den graderte turbotrykksmåleren for å få rettest verdier i forhold til glt? Å hvilket verktøy må jeg ha for å sjekke det manuelt på wg-stage når bilen ikke går? Kan kansje med fordel kjøpt inn det :) Er det dyrt?