Saab 9-5 2.3 Turbo 2001-modell
Da har jeg begynt å oppleve store startvansker på bilen.. Var på ScanAuto i Bergen forrige helg og fikk skiftet dekk og en liten vårsjekk, der nevnte jeg også at jeg manglet skruer oppå tennkassetten på motoren, den manglet alle fire skruene, så de tenkte kanskje at det kunne hjelpe mot startvanskene.. Det har det dessverre ikke gjort, og hver gang jeg skal starte bilen nå så må jeg enten trille ned bakken og starte eller få starthjelp

Så langt har jeg skrudd i de 4 skruene på tennkassetten, hører starten går rundt og rundt men ingen tenning. Batteriet ble målt til "Godt Batteri" hos ScanAuto på vårsjekken..
Er det noe annet jeg kan sjekke/teste ut før jeg leverer den fra meg til verksted for sjekk?
Har 170000km service den 18.Mai, men hvis jeg ikke finner ut av problemet må jeg levere den fra meg på Mandag og la den stå der oppe til de har tid en dag å se på problemet. =)
EDIT: Glemte å legge til at når jeg var ute å kjørte istad, så falt tankmåleren helt i bånn og bensin-lampen begynte å lyse.. Den gikk opp igjen til normalt sekundet etterpå.. Det skjedde ett par ganger på turen hjem.. Er det mulig at det er beinsinmåleren som har røke?
Takker for svar =)