Har fått en periodisk feil med bremsene på min 2002 9-5 2.0t automat.
Innemellom så har jeg dårlig trykk, og pedalen går nesten i bunnen. Drar da også skjevt. Omtrent som om det bare er en krets som fungerer. Men i de fleste tilfellene bremser den "som fy". Dette er gjerne i forbindelse med at det er "en tid" siden jeg bremset forrige gang, slik at det ikke er snakk om varmgang og fading.
Byttet i fjor bremsekraft forsterkeren som er spesiell for biler med automat.
Skiftet bremsevæske for 2 år siden. Kanskje på tide å skifte igjen. Har vel kjørt ca 40.000 km etter det.
Noen tips om hvor jeg skal begynne å lete?
Bremseproblemer
Moderator: Moderatorer
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Bremseproblemer
"Alt" fra totakt til turbo
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bremseproblemer
Det kan være kast i skive eller ødelagt hjullager slik at hjulet tvinges skjevt og dermed presses stempelet på en kaliper ut.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Takk for tips. Det er ingen antydning til pulsering eller ubalanse ved oppbremsing. Begge lagrene foran er byttet i fjor.Ingvar N629 skrev:Det kan være kast i skive eller ødelagt hjullager slik at hjulet tvinges skjevt og dermed presses stempelet på en kaliper ut.
Skal sjekke lagrene bak.
"Alt" fra totakt til turbo
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: Bremseproblemer
Tviler på at det kan vera hjullagerslark som forårsaker det. Då skal det vera mykje slark. Ifm bytte av bremsekraftforsterker, blei hovedsylinder også bytta?
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"