motor
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: motor
B207e: 9-3 1,8t 150hk (Trionic 8 )
B207L: 9-3 2.0t 175hk (Trionic 8 )
Begge disse er egentlig 2-litere, selve motoren er identisk. Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen i software, altså at 150-hesteren er en nedtrimmet versjon av den andre. Ser i alle fall at begge har samme effekt på standard steg 1 trim fra de store trimleverandørene, så det tyder også på identisk hardware.
Saab har uansett valgt å kalle den nedtrimmede utgaven for 1,8t. Dette mest sansynlig for å skape et tydelig skille som er enklere for kundene å forholde seg til, og kanskje for å skape litt assosiasjoner til VAG sin populære 1,8t-motor.
B207L: 9-3 2.0t 175hk (Trionic 8 )
Begge disse er egentlig 2-litere, selve motoren er identisk. Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen i software, altså at 150-hesteren er en nedtrimmet versjon av den andre. Ser i alle fall at begge har samme effekt på standard steg 1 trim fra de store trimleverandørene, så det tyder også på identisk hardware.
Saab har uansett valgt å kalle den nedtrimmede utgaven for 1,8t. Dette mest sansynlig for å skape et tydelig skille som er enklere for kundene å forholde seg til, og kanskje for å skape litt assosiasjoner til VAG sin populære 1,8t-motor.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1