motor

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
knet
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 68
Registrert: 12 jul 2009, 10:45
Medlemsnummer: n1729
Navn: Kenneth larsen
Bil: 93 t
Sted: Bergen

motor

Legg inn av knet » 02 jun 2011, 23:35

ka e forskjeld på b207l og b 207e ? noen som hvet ?? på forhånd takk

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: motor

Legg inn av EdHunter N815 » 03 jun 2011, 11:48

B207e: 9-3 1,8t 150hk (Trionic 8 )
B207L: 9-3 2.0t 175hk (Trionic 8 )

Begge disse er egentlig 2-litere, selve motoren er identisk. Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen i software, altså at 150-hesteren er en nedtrimmet versjon av den andre. Ser i alle fall at begge har samme effekt på standard steg 1 trim fra de store trimleverandørene, så det tyder også på identisk hardware.

Saab har uansett valgt å kalle den nedtrimmede utgaven for 1,8t. Dette mest sansynlig for å skape et tydelig skille som er enklere for kundene å forholde seg til, og kanskje for å skape litt assosiasjoner til VAG sin populære 1,8t-motor.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar