forskjell på radiatorvifte, 9000

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: forskjell på radiatorvifte, 9000

Legg inn av Atzz » 07 jun 2011, 15:31

Den med tre ledninger har kanskje to hastigheter? Wild guess... :roll:

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: forskjell på radiatorvifte, 9000

Legg inn av Pål N526 » 07 jun 2011, 19:50

Hei

Det er sikkert High og Low flow på vifta.

Om du kan oppgi delenummer på vifta/-ene, så kan det undersøkes litt nærmere 8)

Polariteten kan ofte sees på ledningene(farge). En med 9k kan sikkert måle om hva som er hva(Tor har det sikkert i hodet 8) ).

På den med 3 kontakter, så er det en jord og 2 stk for 12v tipper jeg(styrestrøm).

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: forskjell på radiatorvifte, 9000

Legg inn av EdHunter N815 » 07 jun 2011, 20:00

Ser i EPC at det finnes to typer ja, og den ene har to trinn mens den andre bare har ett. Der har du nok forklaringen. :)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Re: forskjell på radiatorvifte, 9000

Legg inn av Morten N88 » 07 jun 2011, 20:28

Er vel modeller med automat som har to-trinnsvifta.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Svar