Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 13 jun 2011, 23:53
Har en chip liggendes til min og900 t16 men er ikke sikker på hvilken vei den skal sitte ? og hva skjer eventuelt om jeg setter den på feil vei ? :S
Lurer også på om man kan bruke 86-88 styreenheter om hverandre, slik at jeg kan bruke en 88 mod styrenhet i min 86 mod ?
Takker for svar

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 14 jun 2011, 00:23
Den er merket..
En IC har alltid merking for retningen den skal sitte. Om du ser på selve toppen av den så har den en forsenking som ser ut som en halvmåne i den ene enden, da er det bare å sette den samme vei som den orginale sitter.
Pass på at hardwaren du har i din bil virkelig passer for den chippen da

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 14 jun 2011, 00:29
Tor N12 skrev:Den er merket..
En IC har alltid merking for retningen den skal sitte. Om du ser på selve toppen av den så har den en forsenking som ser ut som en halvmåne i den ene enden, da er det bare å sette den samme vei som den orginale sitter.
Pass på at hardwaren du har i din bil virkelig passer for den chippen da

Ja hvis ikke hardwaren passer vil den vel få for mye bensin ? riktig ?

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 14 jun 2011, 12:34
Daniel N683 skrev:Eventuelt for lite.. Så sjekk at det passer så du ikke risikerer å ødelegge noe

Ja er best det, for er dårlig med penger fortiden, så kostnader som kunne vært unngått trenger jeg ikke

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo