Klimanlegget i min 9-5 2,3l 2001 har begynt å oppføre seg merkelig. Har satt begge sonene på klima på 20 grader, men i går da jeg var ute og kjørte så begynte høyre side å blåse varmt!
Venstresiden kjølte ned og høyre varmet opp.
Hadde tatt motorvask dagen før, men kan ikke forstå at dette skulle ha noe å si. Har også fått en slags rar sydende lyd i kjøleanlegget, mulig dette har noe med det å gjør?
Tok av batteripolen og lot den være av en time, men dette hjalp ikke. Er det noen annen måte å resette klima på?
Hva går det av 9-5`n min?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hva går det av 9-5`n min?
Trykk inn auto og off samtidig, så kalibrerer anlegget seg samtidig som feilkoder vises i displayet. Kan være at et stag er knekt eller en spjeldmotor har takket for laget.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Hva går det av 9-5`n min?
Ble ikke problemet med knekte spjeldmotorarmer løst f.o.m MY01?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 23 feb 2010, 13:25
- Navn: Terje Dahl
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2001 mod.
Re: Hva går det av 9-5`n min?
Var ute og resatte klima nå, fikk opp "0" til venstre i displayet, vil dette si at det ikke ble funnet feil?
Begge sider startet og blåste likt, men finner vel ikke ut om det er ok før jeg får varmkjørt.
Begge sider startet og blåste likt, men finner vel ikke ut om det er ok før jeg får varmkjørt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hva går det av 9-5`n min?
0 vil si at det ikke finnes feilkoder i systemet. Mulig at kalibrering var alt som skulle til, men det finner du fort ut. Det hender at en defekt spjeldmotor ikke oppfattes av systemet dersom det er giringen i motoren som er defekt, da selve motoren vil gå som den skal.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 23 feb 2010, 13:25
- Navn: Terje Dahl
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2001 mod.
Re: Hva går det av 9-5`n min?
Takk for svar, dette var veldig nyttig!
Terje
Terje