Saab 9-5 02 mod, 2,0T

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
goddis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 02 mai 2010, 19:09

Saab 9-5 02 mod, 2,0T

Legg inn av goddis » 06 jul 2011, 00:37

Merker i det siste at bilen lugger en del ved ca 2000omdr.
Tenkte at dette kunne være LMM, så jeg tok en rens av denne uten at det hjalp.

Bilen har gått 145000 og nettopp hatt en service for oljelekkasje.

Noen som har ideer til hva det kan være?
Saab 9-5 2006 mod 1,9 TDI

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-5 02 mod, 2,0T

Legg inn av Ingvar N629 » 06 jul 2011, 00:46

Falskluft?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

goddis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 02 mai 2010, 19:09

Re: Saab 9-5 02 mod, 2,0T

Legg inn av goddis » 06 jul 2011, 09:52

Skal få sjekket hva scanauto gjorde på siste servicen jeg hadde hos de.
Har ikke sjekket pluggene eller for falsk luft. Skal sjekke det snarest :)

Det merkelige er at det først blir merkbart rundt 2000omdr. over og under dette merker jeg ingen ting.
Saab 9-5 2006 mod 1,9 TDI

goddis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 02 mai 2010, 19:09

Re: Saab 9-5 02 mod, 2,0T

Legg inn av goddis » 08 jul 2011, 19:04

Tok ut stiftene i går. Så helt fine ut, men byttet for sikkerhets skyld.
Hjalp desverre ikke mye på nykkingen :(

Noen lure steder en bør sjekke da? Falsk luft, er det noen spesielle steder en bør se etter det?

Får ingen koder, så jeg regner med at LMM er ok..?

Bilen er fullt kjørbar, men er et irritasjonsmoment dette her :?
Saab 9-5 2006 mod 1,9 TDI

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Saab 9-5 02 mod, 2,0T

Legg inn av Pål N526 » 09 jul 2011, 01:13

Lmm kan være feil på selv om det ikke er feilkode. Prøvebytt tennkassett. Sjekk etter slanger som ikke sitter på/sprekk. Dumpventil kan du også sjekke. Etter dette, sjekk bensin filter og deretter trykk/pumpe

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar