Side 1 av 1

Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 06 jul 2011, 16:00
av Paradigm N558
Jaja, da var vi her igjen.
Bensinpumpen fra SP holdt ut garantitiden, knaft og den er nå stein døu.

I min gudommelige visdom ringte jeg noen i Trønderbataljonen som tilfeldigvis hadde pumpe som passer mitt bruk aledes utmerket, liggende og samle støv.
Hurra 8)
Meeeeen som sagt, tingenes iboende F***, Bodømafiaen på tur igjen osvosv. Når jeg skulle lirke og trekke opp den svarte pluggen (returen?) fra tankarmaturet så knakk jeg hele pluggen i tankarmaturet.
Så, derfor er spørsmålet mitt, er det lett å skøyte det bensinrøret? Og for de av dere med EPC, kan man skaffe den pluggen rett fra lager hos Saab?

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 06 jul 2011, 16:09
av Frode N073
på broderen sin bil knakk begge pluggene. vi skøytet begge slangene samt han kjøpte den pluggen du får i lausvekt og den dyre bytteslangen.
fant ut i ittetid at du kan bruka den som fåes i lausvekt på begge plassane men du må ya ut returstoppekulå.

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 06 jul 2011, 16:30
av Paradigm N558
Daniel N683 skrev:Imaas har ny plugg i løsvekt
(Insert Facebook "I like" symbol here)
Frode N073 skrev:på broderen sin bil knakk begge pluggene. vi skøytet begge slangene samt han kjøpte den pluggen du får i lausvekt og den dyre bytteslangen.
fant ut i ittetid at du kan bruka den som fåes i lausvekt på begge plassane men du må ya ut returstoppekulå.
Notert ^^

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 06 jul 2011, 17:13
av Pål N526
Måtte handle nytt til min da tidligere eier hadde fjernet koblingene, borret opp hullene ned i armaturet, tredd slanger ned og skrudd fast. Siste finish var å siliconere det meste:p ikke rart bilen brukte unormalt lang tid på å starte.

/ Pål

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 06 jul 2011, 18:48
av Paradigm N558
Pål N526 skrev:Måtte handle nytt til min da tidligere eier hadde fjernet koblingene, borret opp hullene ned i armaturet, tredd slanger ned og skrudd fast. Siste finish var å siliconere det meste:p ikke rart bilen brukte unormalt lang tid på å starte.

/ Pål
Haha, gjentakende problem altså :lol:
Med tanke på at jeg har hatt oppe de koplingene der sikkert 6-7 ganger, så har jeg jo vært ganske flink jo :D

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 06 jul 2011, 19:43
av Frode N073
med tanke på kor inni hel***** fast de koblingane sitte så synes eg det e ein latterlig dårlig patent. burde hellår vært sånn kobling som e på BTR.

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 07 jul 2011, 06:32
av Paradigm N558
Frode N073 skrev:med tanke på kor inni hel***** fast de koblingane sitte så synes eg det e ein latterlig dårlig patent. burde hellår vært sånn kobling som e på BTR.
:lol: :lol:
Bilde

:lol: :lol:

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 07 jul 2011, 13:23
av Frode N073
Paradigm N558 skrev:
Frode N073 skrev:med tanke på kor inni hel***** fast de koblingane sitte så synes eg det e ein latterlig dårlig patent. burde hellår vært sånn kobling som e på BTR.
:lol: :lol:
Bilde

:lol: :lol:
e vel lite gunstigt at de sprette opp i tid og utid og då :lol: :lol:

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 11 jul 2011, 11:38
av Paradigm N558
Da har jeg mottatt pumpen fra Midtnorsk Saabdelelager, aka Trønderbataljonen /v Ingvar :lol:

Ting har fungert strålende, har fått bytta returpluggen også, så ting ser ut til å gå sin rette gang her =)

Fikk også litt telefonsupport fra Ingvar som i grove trekk mellom linjene fortalte meg hvordan man skal tenke selv :lol:

Uansett, strålende tusen takk til han for all hjelp og rask levering!

Hint: Walbro-pumpene til SP tåler ikke alltids E85 :lol:

Re: Bensinpumpeproblem

Lagt inn: 11 jul 2011, 11:43
av Ingvar N629
Så nå funker den som den skal igjen? Det er brrrra!

Du skal ikke se bort fra at du vil trenge mapping med bredbåndslambda nå som du har fått en kraftigere pumpe, min gikk alt for fett på full last etter at jeg byttet fra Walbro 255 til Deatschwerks, faktisk så fett at den kuttet på topp. 1,5 bar ladd og AFR på 10,7 resulterte merkelig nok i at det ikke var så lett å tenne gitt.