Fjusking etter utkobling av batteri 9-5 aero 2000
Lagt inn: 08 jul 2011, 17:36
Hadde bilen min inne på saab verksted for å bytte av neutral safety switch på automatkassa i dag.
Etter at den var ferdig fikk jeg problem med at motoren ikke hadde skikkelig drag mellom 2500 og 4000 opm.
I det turtallsregisteret så gikk det i rykk og napp mellom drag og ikke drag og når den passerte 4000 så var det plutselig fullt drag.
Etter en del feilsøking og avlesing med tech II kom dei fram til at der var ingen feil men at slikt kunne skje etter at batteriet var frakoblet over lengre tid (1 time)
og dei antok at dette ville ordne seg selv når bilen hadde "fått kjørt seg inn igjen".
Er dei heilt på bærtur eller er dette noe som faktisk vil rette seg selv?
Bilen girer normalt og turbotrykket er normalt men når jeg holdere jevnt gasspådrag på rundt 3000 opm så går det veldig i rykk og napp.
hører ikke noe fjuskelyd av motoren, er bare krafta som kommer og går. Motoren virka fint før bytte av bryteren.
Etter at den var ferdig fikk jeg problem med at motoren ikke hadde skikkelig drag mellom 2500 og 4000 opm.
I det turtallsregisteret så gikk det i rykk og napp mellom drag og ikke drag og når den passerte 4000 så var det plutselig fullt drag.
Etter en del feilsøking og avlesing med tech II kom dei fram til at der var ingen feil men at slikt kunne skje etter at batteriet var frakoblet over lengre tid (1 time)
og dei antok at dette ville ordne seg selv når bilen hadde "fått kjørt seg inn igjen".
Er dei heilt på bærtur eller er dette noe som faktisk vil rette seg selv?
Bilen girer normalt og turbotrykket er normalt men når jeg holdere jevnt gasspådrag på rundt 3000 opm så går det veldig i rykk og napp.
hører ikke noe fjuskelyd av motoren, er bare krafta som kommer og går. Motoren virka fint før bytte av bryteren.