Da er jeg ferdig med stresset og kan konsentrere meg litt om bilen igjen. Bilen '99 9-5 2.3t (går på BSR steg 1), har fått for seg at tomgang ikke er spesielt morsomt. Det er jo greit når den har fått ny turbo og steg 1 trim.. skjønner godt at den vil ut å kjøre. Men nå må vi jo likevel innom tomgangen av og til.
Den starter, men har umiddelbart problemer med å klare seg på egenhånd. Den kan klare å hente seg inn, men ofte dør den. Dette problemet gjelder også i kryss eller når jeg stopper generelt. Når vi er på veien er det ikke noe problem, det hender av og til at den hoster, men det er det.
Jeg har bytta til NGK BCPR7ES-11 stifter (var varmegrad 6 som sto i og de var fine i fargen), kjører på 98 og prøvde i halv desperasjon med kondensfjerner før vi kjørte til Oslo for helga (bor i trondheim). Ingen av delene hjalp. Dog skal det sies at den klarte turen helt fint med et forbruk 2dl under tidligere forbruk på langkjøring. Fint drag i motoren er det også. Ble til tider litt frydefult skremt

Lest litt rundt her inne og tenkt på bensinpumpe ei vending, men den går jo fint når vi kjører, så den har jeg ikke så stor tro på. Samme med filteret.. Selv om jeg selvfølgelig kan ta feil. Har lest mye om LMM og utifra mitt eget kunnskapsnivå så holder jeg en knapp på den. Spørsmålet mitt blir da om det er noen som har bedre forslag? Eller innspill til hva jeg bør gjøre?
Kunne jo dratt å kjøpe en ny og hive inn, men siden jeg ikke er helt eksperten, så tenkte jeg å høre her før jeg svir av de pengene.