Har muligheten til å bygge om signaturbilen som bare har A/C og manuelle spjeld til ACC nåh.
Er dette blitt gjort av noen her inne før og lar det seg greit gjøre.
Skjønner såpass at alt av spjell må byttes til elektrisk og klimapanelet må byttes, samt evt vifter i bakdørene. Har også tilgjengelig dashbord med solsensor.
Hvordan er det evt med ledningsnett? ligger det kanskje klart?
Så noen innspill:-P
Ombygging fra A/C til ACC på 9000
Moderator: Moderatorer
Ombygging fra A/C til ACC på 9000
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert 
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 304
- Registrert: 03 nov 2008, 17:49
- Medlemsnummer: N1563
- Navn: Øyvind Skaten
- Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
- Sted: Tysnes/Porsgrunn
Re: Ombygging fra A/C til ACC på 9000
Held faktisk på med det same på 900'en min akkurat no, og så vidt eg kan sjå så er det ikkje lagt opp til det på den iaf. Tviler egentlig litt på at det lagt opp på din heller. Det er jo ein god del som må skiftast 

'99 9-5 2.0t
Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè
Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Ombygging fra A/C til ACC på 9000
No blir det å samanligne 9000 og GM900 i denne samanhengen som å samanligne epler og bananer. GM900 er jo bygd etter den "nye" måten, der det skulle sparast på alt. Dermed vart ledningsnetta bygd opp i forhold til korleis kunden bestillte bilen. På 9000 tenkte ikkje SAAB på same måte, og har dermed vore litt meir rause med kablaget.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Ombygging fra A/C til ACC på 9000
Det ligger nok ikke klart desverre..
Men om man kan litt elektro så er det ikke noen stor jobb, er ikke mange kablene som skal på plass. Riktignok så bør man absolutt da plukke ut ledningsnett fra en donorbil så man får med alle kontakter, givere mm. Om jeg husker rett så er det ikke mer enn 5-6 kabler man skal koble når man har luket ut acc-nett fra en delebil.
Husk at du også trenger spjellmotor samt overføringswire'en til denne.
Men om man kan litt elektro så er det ikke noen stor jobb, er ikke mange kablene som skal på plass. Riktignok så bør man absolutt da plukke ut ledningsnett fra en donorbil så man får med alle kontakter, givere mm. Om jeg husker rett så er det ikke mer enn 5-6 kabler man skal koble når man har luket ut acc-nett fra en delebil.
Husk at du også trenger spjellmotor samt overføringswire'en til denne.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Ombygging fra A/C til ACC på 9000
Takk Tor som vanlig.
Nei det er vel Saabine V1 som må leve med tapet av ACC'en hehe.
Er bare begynne det... er jo iofs bare å røske ut alt av delebilen og fjerne det som står i min og erstatte alt slik det stod i donoren..
Skal give it a try i allefall:-P
Nei det er vel Saabine V1 som må leve med tapet av ACC'en hehe.
Er bare begynne det... er jo iofs bare å røske ut alt av delebilen og fjerne det som står i min og erstatte alt slik det stod i donoren..
Skal give it a try i allefall:-P
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert 
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP
Re: Ombygging fra A/C til ACC på 9000
Nei du kan jo legge den ut for salg så får vi se om det er noen som tar i den da:-P
Er jo ettertraktede deler vi her snakker om:-P
Er jo ettertraktede deler vi her snakker om:-P
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert 
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP