Driver å plukker ned motoren min etter en stygg ulyd som kunne høres ut som registerkjedet. Fant imidlertid ut at registerkjedet var fint, drevene hele og strammeren hadde mer å gå på. Mens drevet på den ene balanseakselen var alle tennene helt borte på. (Forklarer hvorfor jeg fikk noen fryktelige vibrasjoner)
Alle lager og alle flater i motoren ser bra ut, mens oljepumpa ser værre ut! Drev kan skiftes, men det er endel riper og sår i selve huset til oljepumpa. Tok noen bilder, så dere kan si noe om hvor alvorlig dette er.
Mener dere skal komme inn til et album med alle bildene om dere går inn på http://www.photobucket.com/oljepumpe
Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Det er nok bare å skifte hele greia, gitt. Ikke noe å spare på det der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Talker
- 1,5 bar
- Innlegg: 493
- Registrert: 28 jun 2008, 15:12
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Noe dritt ass! Hvor skal jeg få tak i et slikt deksel da? Noen som har motordeler liggende? Må være fra før 1996 tror jeg. Er hvertfall likt da.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Det registerdekselet du har er det gamle, MY94-MY96. Du kan bruke nyere, inkl og9-3, men da må du bruke den nye lavfriksjons oljepumpa.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Talker
- 1,5 bar
- Innlegg: 493
- Registrert: 28 jun 2008, 15:12
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Er den bedre da? Har sett noen tråder der folk bygger om til gamle typenIngvar N629 skrev:Det registerdekselet du har er det gamle, MY94-MY96. Du kan bruke nyere, inkl og9-3, men da må du bruke den nye lavfriksjons oljepumpa.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Nei den gamle er å foretrekke, poenget mitt er at den nye passer. Ligger vel ikke registerdeksel og slenger rundt hushjørnene hos deg heller.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Talker
- 1,5 bar
- Innlegg: 493
- Registrert: 28 jun 2008, 15:12
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Kan noen ta en kikk på denne oljepumpa?
Skjønner. Nei det gjør ikke det vettu... Har ikke noe sånt liggende du heller? Eller om du kjenner noen som kanskje har?Ingvar N629 skrev:Nei den gamle er å foretrekke, poenget mitt er at den nye passer. Ligger vel ikke registerdeksel og slenger rundt hushjørnene hos deg heller.
Ett spørsmål ellers: Huset og lokket til oljepumpa slites ikke av betydelig grad om det ikke får komme dritt i olja eller? Jeg kunne brukt et hus som var gått 300k og skiftet drev og pakninger så ville det vært ok?