Side 1 av 1

Behandling av blokk og topp ved toppakningsbytte

Lagt inn: 31 jul 2011, 20:02
av Talker
Ved toppakningsbytte, hvordan anbefaler dere å fjerne rester av pakningen og sot? Tenker spesielt fra toppen, siden den er endel lettere å lage merker i enn blokken. Der fungerte det fint å bruke blad fra en tapetkniv, men vet ikke om jeg tør dette på toppen.
Er det noe med at man skal/bør/kan gå over med våtslipepapir av noe slag for å få en korrekt overflate på blokk/topp? Nå skal det sies at motoren er plukket i deler, så "slipestøv" er ikke noe problem.

Vil bare få det så bra som mulig med det jeg kan gjøre selv :) Og ja, jeg skal sjekke om toppen trenger planing av fagfolk. Noen som har toleranser for dette forresten?

Re: Behandling av blokk og topp ved toppakningsbytte

Lagt inn: 31 jul 2011, 21:08
av EdHunter N815
Det finnes i alle fall kjemikalier som tar det meste av rusk og rask, unngå skarpe gjenstander så mye som mulig. Mener å huske jeg har sett noe som het "pakningsfjerner" et sted, men tenker Aceton også gjør susen. :)

Behandling av blokk og topp ved toppakningsbytte

Lagt inn: 31 jul 2011, 23:07
av doo-kie
3m sin matteduk bruker jeg. Funker kjempebra:) den er laget av noe kunstig stålull lignende materiale.

Re: Behandling av blokk og topp ved toppakningsbytte

Lagt inn: 01 aug 2011, 01:15
av Atzz
doo-kie skrev:3m sin matteduk bruker jeg. Funker kjempebra:) den er laget av noe kunstig stålull lignende materiale.

Kan vel i grunn bekrefte at dette er bra saker :) Bruker dette selv til en del ting :)