ikke gnist p? tennpluggene
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
ikke gnist på tennpluggene
Ettersom bilen har nektet å starte i det siste så har jeg klurt litt rundt nede i bilen der, og nå har jeg funnet ut at det ikke kommer strøm ut fra fordeleren skikkelig. (ikke gnist)Men den er jo nettopp skiftet.. Kan rotoren være så gåen at bilen ikke vil starte? Høres litt utrolig ut, ut fra det jeg kan om rotor.. Noen som har opplevd det samme?
Vørterøl og svisker!!
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Ok. Pluggleninger er nettopp skiftet og det var faktisk 15 ohm(!) motstand i den ene. Men har skiftet og det er akkurat likt for det. Får prøve med nye plugger og se hvordan det går.White skrev:Har alltid hatt god erfaring med NGK-plugger og vil nok anbefale det. Husker ikke nummeret på pluggene men det har de lister på der de selges. Du bør vel også muligens få målt motstanden i pluggledningene dine for å se om det kan være feil på dem.
se på ledninga som går inn på strømfordeleren ho er hvit bak den pølsa som er tredd på ho.
det kan være brudd i den ledninga det er 3 eller4 ledninger inne i ho igjen de ledningene er til at hallgiveren skal få bekjed om når han skal sende ut strømm til rotoren, fungerer akkurat som en stift.
prøv å kappe ledninga å dra i alle de små deretter få ho sammen igjen.
litt vanskelig å forklare dette med små ord.
var borti akkurat det samme som ta der i vinter forhørte meg med en litt erfaren mann og han fann ut det på 3 min.
det kan være brudd i den ledninga det er 3 eller4 ledninger inne i ho igjen de ledningene er til at hallgiveren skal få bekjed om når han skal sende ut strømm til rotoren, fungerer akkurat som en stift.
prøv å kappe ledninga å dra i alle de små deretter få ho sammen igjen.
litt vanskelig å forklare dette med små ord.
var borti akkurat det samme som ta der i vinter forhørte meg med en litt erfaren mann og han fann ut det på 3 min.
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
!!
ok...ja det er jo en mulighet, men prøver med tennplugger først. Det er noe dritt for å si det mildt! og det er nå mye dill med disse saabene våre og!!roar skrev:se på ledninga som går inn på strømfordeleren ho er hvit bak den pølsa som er tredd på ho.
det kan være brudd i den ledninga det er 3 eller4 ledninger inne i ho igjen de ledningene er til at hallgiveren skal få bekjed om når han skal sende ut strømm til rotoren, fungerer akkurat som en stift.
prøv å kappe ledninga å dra i alle de små deretter få ho sammen igjen.
litt vanskelig å forklare dette med små ord.
var borti akkurat det samme som ta der i vinter forhørte meg med en litt erfaren mann og han fann ut det på 3 min.
Vørterøl og svisker!!
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Luftfilteret sitter under luftmengdemålerern til venstre i motorrommet sett i kjøreretningen. Skru opp de 6 skruene, så kan du vippe toppen unna.
Og ja, det er idiotisk plassert...
Mener at du kan bruke ikke-platina plugg på 8V, men 16V må ha for å gå rent. Sjekk instr. boka, der står hvilke som kan brukes, evt ring et Saab verksted.
Og ja, det er idiotisk plassert...
Mener at du kan bruke ikke-platina plugg på 8V, men 16V må ha for å gå rent. Sjekk instr. boka, der står hvilke som kan brukes, evt ring et Saab verksted.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt: